אחרי הפסל המוזהב של נתניהו, מגיע מיצג הדגל: תושבי תל אביב התעוררו הבוקר (שני) וגילו מיצג מחאה בדמות דגל ישראל מט לנפול שהוצב באמצע כיכר רבין מול בניין העירייה. האמן שהציב את הדגל אמר ל"החדשות": "כל אזרח צריך להרגיש מה המיצג הזה עושה לו בבטן, מה האחריות שלו ומה ביכולותו לעשות".



הוא הוסיף: "חלק מהאנשים יאמרו שמעולם מצבנו לא היה טוב יותר וש"הכל דבש". אחרים יאמרו שאנחנו על סף התמוטטות וקריסת מערכות". שרת התרבות והספורט מירי רגב התייחסה למיצג הדגל ואמרה: "הדגל מט ליפול רק אצל חלקים מסוימים וקיצוניים בחברה שלא מוכנים לקבל את הכרעת הבוחר. זוהי פרובוקציה פוליטית זולה ומקוממת של חוגי שמאל בשוליים, שעבורם שלטון ימין הוא בבחינת יום אבל. בעוד בישראל כולה מניפים בגאון את הדגל, יש מי שבוחר להוריד אותו. על אפם ומיצגם, נמשיך לשאת בגאווה את הדגל ונעלה אותו על נס".



מיצג של דגל ישראל מט לנפול בכיכר רבין. צילום: אבשלום ששוני



כאמור, מיצג המחאה הנוכחי הוא לא הראשון שמונח בכיכר רבין. בדצמבר 2016 האמן איתי זליאט הציב את פסלו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. הפסל הופל זמן קצר לאחר מכן על ידי מפגינים שהגיעו לכיכר שקראו: "זה עגל הזהב, סגידה לפסל". קודם לכן העירייה ביקשה להסירו, כיוון שהוצב שם ללא רשותה וללא בקשתה.



גם מהצד הימני של המפה הפוליטית היו מיצגים בעבר הלא רחוק. תנועת דרך חיים ועמותת העיר העברית עמדו באוגוסט בשנה שעברה מאחורי הצבת פסל זהב בדמותה של מרים נאור ברחבת בית המשפט העליון. הם ציינו כי הפסל הוצב כחלק מקמפיין נגד "הדיקטטורה של בג"ץ". "בית המשפט העליון והנשיאה נאור מנותקים מהעם, מתנשאים, מתנהלים בדיקטטורה ונוטלים לעצמם סמכויות לא להם", אמרו.



הסרת פסל הזהב בדמותה של מרים נאור, הפסל בדמותו של נתניהו שהורד. צילום: אבשלום ששוני