רעידת אדמה בעקבות חתימתו של ניר חפץ על הסכם עד מדינה בפרשות ראש הממשלה נתניהו. בתאגיד השידור כאן הובאו היום (שני) ציטוטים מסביבתו של חפץ, שמסבירים מדוע הוא חתם על ההסכם במסגרתו צפוי למסור חומר מפלילי על בני הזוג נתניהו, אליהם היה כה מקורב. "הוא לא היה מוכן לשכב על הגדר בשביל נתניהו או אחרים. הוא מעריך שעידן נתניהו הסתיים. הוא מעיד גם משיקולי טובת המדינה". 



כאמור, חפץ, מקורבו ויועצו לשעבר של ראש הממשלה נתניהו חתם היום על הסכם עד מדינה בפרשת בזק (תיק 4,000), וזאת בניגוד לעמדתו של עורך דינו, ירון קוסטליץ, שצפוי להתפטר מייצוגו של חפץ. קוסטליץ אמר מוקדם יותר: "איני מייצג עדי מדינה". עוד בטרם החתימה על ההסכם, הגיע חפץ לחקירה נוספת במשרדי היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית בלהב 433, שם המתינו לו החוקרים עם צוות של רשות ניירות ערך במטרה לבצע השלמות חקירה.  
גורם מעורה בפרטי החקירה אמר כי "הראיות נגד החשודים המרכזיים בפרשה - ראש הממשלה בנימין נתניהו ושאול אלוביץ' - מתחזקות שבעתיים עם החתימה על הסכם נוסף. כשבתיק בהיקפים כאלה מגויס עד מדינה, המשמעות היא שאנשים מבינים שהם בתוך בעיה לא קלה". 

 
נתניהו. צילום: פלאש 90
נתניהו. צילום: פלאש 90

הגורם הוסיף: "עתה, כשיש שניים, הם יחזקו אחד את השני בגרסאות שלהם, מוסיפים לראיות שבתיק ויוצרים חומה איתנה לתשתית המתגבשת בתיק הזה. ללא ספק, אחת הפרשות החמורות והמשמעותיות ביותר עבור ראש הממשלה".
בזמן שקוסטליץ ניהל את עניינו של חפץ בביהמ"ש פעל עו"ד סופר לקידום מהיר של המו"מ עם החוקרים והפרקליטות. נטען כי כבר אתמול נחתם ההסכם עם חפץ, אם כי לא מן הנמנע שהוא נחתם היום במהלך חקירתו של חפץ ביאל"כ. עו"ד קוסטליץ טרם קיבל הודעה רשמית על העובדה שמרשו חתם על הסכם עם התביעה ומסביבתו נמסר כי אם אכן נחתם הסכם כזה, הפרקליט יעמוד במילתו ולא ימשיך לייצגו".