הסכם עד המדינה, שעליו כבר חתם אתמול יועץ התקשורת ניר חפץ, סותם את הגולל, כך נראה, על ראש הממשלה בנימין נתניהו ועל שאול אלוביץ', מבעלי השליטה בחברת בזק. שחרורם של אלוביץ' וחפץ אתמול ממעצר בתנאים מגבילים והעברת דוח סודי לעיונו של שופט ביהמ"ש עלאא מסארווה בעניינו של חפץ, היה צריך להדליק נורה אדומה הן בפני פרקליטו של אלוביץ' עו"ד ז'ק חן, והן בפני עו"ד ירון קוסטליץ', פרקליטו של חפץ עד לאותו הדיון. 

כבר אז, מסתבר, פעל מאחורי הקלעים, בשמה של המשפחה ובשמו של חפץ, עורך הדין אילן סופר, שבחודשים האחרונים רוחש לו שם של כבוד, כמגייס עדי מדינה וכזה המכתיב את החוזים של עדים אלו.

עו"ד סופר, שמעתה מטפל בתיק במקביל לקוסטליץ' עד שהאחרון יציג מכתב רשמי על הפסקת טיפול, דאג למרשו, ובהסכם שחתם עם היאל"כ (היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית), בראשותו של תנ"צ אלי אסייג ונציגי הרשות לניירות ערך (ני"ע), הוא התחייב כי חפץ ימסור עדות ניקיון בה יחשוף פרטים מלאים על פרשות 1,000 2,000 ו-4,000, בכל הקשור למעורבות נתניהו בהם, זאת בתור יועץ התקשורת ומקורבו של ראש הממשלה.

אלוביץ'. צילום: פלאש 90
אלוביץ'. צילום: פלאש 90


באותה מסגרת יציג חפץ בפני החוקרים ראיות למכביר, לרבות הקלטות, מסמכים ותכתובות נוספות, המחזקות את גרסתו כפי שתימסר במהלך עדות הניקיון. במסגרת זו, ימסור חפץ עדות גם בפרשת השופטת הילה גרסטל, כשלגביה הוא טוען כי מדובר בפרשה שאין בה דבר, אשר הסתמכה על "דיבורים בעלמא" בינו לבין אלי קמיר, מבלי שרה"מ ורעייתו היו מעורבים או מודעים לשיחה שהתקיימה בינו לבין קמיר. בכך, בעצם, ובמקביל יספק לחוקרים גם חומר באשר לרעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, בתיקים נוספים למעט פרשת המעונות, בה לא היה מעורב. 

למעשה, חפץ יזכה לחיסיון ולתנאים מפליגים, במסגרתם לא ירצה עונש מאסר בפועל, וגם לא יידרש לשלם קנס כספי כנהוג בהסכמים מסוג זה. גורם המעורה בפרטי החקירה וההסכם ציין: "זהו הסכם ראוי לשני הצדדים. כבר בהתחלה חפץ סומן כמי שיהיה ניתן לשבור אותו. החוקרים ידעו היטב ששתיקתו הנה שתיקה רועמת. הוא ניסה בהתחלה לחמוק מהפללתו של ראש הממשלה בכל דרך אפשרית, אולם משהבין שהחרב מונחת מעל צווארו נקלע למצב של אין ברירה, ולכן נאות לחתום על ההסכם ולמסור עדות מפורטת על כל הידוע לו בפרשות".

"המשטרה תקבל עדות מלאה, מבוססת ומגובה בראיות, וחפץ יינצל מאימת הדין ומישיבה מאחורי הסורגים", הבהיר הגורם. "זה הדבר הכי חשוב עבור חפץ עצמו ומשפחתו".