מנכ"לית בזק, סטלה הנדלר, העבירה מכתב לבכירי משרד התקשורת, שבועיים בלבד לפני שנעצרה, בו ביקשה לקדם את המיזוג, החשוד כשוחד, בין בזק ל-YES, כך דווח הערב (שני) בחדשות עשר. במסמך המדובר כתבה כי "ההפרדה המבנית בקבוצת בזק הייתה אמורה להתבטל כבר לפני זמן רב", וכי "התנאים לביצועה התקיימו ממזמן. חרף כל אלה, המשרד מפר את חובתו לבטל את ההפרדה המבנית, ומעכב - בכוונת מכוון - את ביטול ההפרדה המבנית".



למעשה, במכתב הנדלר דרשה לזרז את ההקלות ל"בזק" שבשליטת שאול אלוביץ', אותה הטבה שנינתה לכאורה בתמורה לסיקור האוהד כלפי נתניהו ואשתו באתר "ואלה, שנמצא אף הוא בידי הטייקון.



לפי הפרסום, להנדלר אף נקבעה פגישה בנושא ב-13 במרץ בהשתתפות שר התקשורת איוב קרא ומנכ"ל המשרד הזמני מימון שמילה. בהמשך, היא בוטלה, לא ברור ביוזמת מי. 



השר קרא. צילום: פלאש 90
השר קרא. צילום: פלאש 90



אתמול ערכו ביחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) עימות בין עד המדינה שלמה פילבר (מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר) לבין הנדלר. במהלך העימות, אמר לה פילבר: "ידעת הכל, נפגשתי איתך ועם אלי קמיר גם בשעת לילה מאוחרת בביתו בסביון, והכל בשביל מטרה אחת. העברתי לך מיילים, את החזרת בחזרה, ידעת בדיוק מה נעשה".



הנדלר, שנראה כי חשה אי נוחות במהלך העימות, השיבה: "פעלתי אך ורק לטובת בזק ולא בשום צורה אחרת. עד המדינה לא הרפה והוסיף כי הוא מבחינתו כבר סיפר הכל. "את לא יכולה להתכחש שידעת על מה הפגישות". הנדלר נשארה בגרסתה ואמרה כי זה היה רק לטובת החברה.



כזכור, מנכ"לית בזק שוחררה בשבוע שעבר ממעצר יחד עם איריס אלוביץ', רעייתו של בעל השליטה בחברה. זאת אחרי שהייתה עצורה במשך 10 ימים. שאול אלוביץ' ויועץ התקשורת ניר חפץ שוחררו מוקדם יותר היום למעצר בית של 10 ימים, בתנאים מגבילים מחמירים של ערבות עצמית על סך 100 אלף שקל, ערבות צד ג' על אותו סכום הפקדה על סך 50 אלף שקל, ו-180 ימים איסור יציאה מהארץ.