הצעת החוק של שר החינוך נפתלי בנט לפיה ייגזר עונש מאסר של חמש שנים לפוגע בעובדי הוראה - אושרה הערב (שני)  בקריאה שנייה ושלישית בכנסת. כעת עם השלמת מהלך זה ייכנס החוק לרשומות. על פי החוק, בהתאם לחוק העונשין לפי סעיף 382א: "התוקף עובד חינוך בזמן עבודתו והתקיפה קשורה למילוי חובתו או תפקידו של נתקף, דינו מאסר חמש שנים".
בדברי ההסבר לנוסח ההצעה נכתב בין היתר כך: "מוצע להחמיר בעונשם של תוקפי עובדי חינוך, כך שהוא יעמוד על חמש שנים ללא צורך בקיומן של נסיבות מחמירות נוספות הנדרשות ביחס לתקיפת עובדי ציבור אחרים". ממשרד החינוך נמסר כי "מערכת החינוך מחויבת כלפי כל מי שבא בשעריה - מחויבת לרווחתם, לנפשם ולשלומם. לנוכח גל מקרי האלימות נגד עובדי הוראה שהתרחשו לאחרונה, גיבש משרד החינוך תכנית מקיפה למניעת אלימות". 

שר החינוך, נפתלי בנט, אמר בתגובה: ״אסור בשום אופן שמורים שעושים עבודת קודש במערכת החינוך ייאלצו לספוג אלימות מכל סוג שהוא - בין פיזית ובין מילולית. המורים הם ליבת המערכת והם עובדים לילות כימים במסירות למען חינוך ילדינו. אנו מחויבים לרווחתם ולשלומם. לכן, הנחיתי לקדם את הצעת החוק ואני מברך על אישורו. תודה לחברי הכנסת מוטי יוגב וניסן סלומינסקי על העברת החוק, ולרן ארז ויפה בן דוד שדחפו את החקיקה בכל כוחם״.



נפתלי בנט. צילום: אבשלום ששוני
נפתלי בנט. צילום: אבשלום ששוני