דוד לוי, מי שהיה פוליטיקאי בכיר בליכוד, הקים את מפלגת גשר וכיהן כשר חוץ, סיפר היום (רביעי) כי אינו פוסל ריצה לנשיאות. בראיון שהעניק לתאגיד הציבורי כאן, אמר לוי: "לדבר על מה שיהיה בעוד שלוש שנים אצלנו זה נצח, ואני לא יכול להתייחס לזה. הרבה פנו אלי והסברתי שאם תהיה פנייה והמפלגה שלי תקרא לי ללכת לקראת הדבר הגדול הזה אני אשקול זאת בחיוב".



לוי התייחס לסדרה המדוברת "סאלח, פה זה ארץ ישראל", ונשאל האם לאור הממצאים של במאי הסדרה על אפליה שיטתית של בני עדות המזרח, יש מקום לוועדת חקירה ממלכתית שתחקור זאת. "אני חושב שהדבר הזה מתחייב כי היה ניסיון לייחס את זה לקהילה מול קהילה, לעדה מול עדה, בעוד שעכשיו אנחנו רואים שהדברים האלה היו ממש דבר שכיוון את הצעדים ואת ההתנהגות וקבע גורלות של מאות אלפים" 
לוי הוסיף: "בהחלט יש לחקור בעניין, כדי שנצא יותר מחוסנים ואז אולי יוודע חלקם ותרומתם של האנשים הטובים האלה, שהקריבו את הכל ואיש לא הכיר בתרומתם, כשהיחס אליהם היה משפיל". 

מוקדם יותר היום התייחס לוי, שממעט להתראיין בשנים האחרונות, לבתו, חברת הכנסת אורלי לוי-אבקסיס, בעקבות החלטתה להקים מפלגה חדשה: "אורלי עומדת בשער כלביאה, אני גאה בה ומחזיק לה אצבעות". עם זאת, הוא לא חשף למי ייתן את קולו בבחירות הבאות, כשהסביר כי הוא "נאמן לחשאיות הבחירות".

אורלי לוי אבקסיס. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
אורלי לוי אבקסיס. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90


"אורלי לוי אמינה, אמיצה, וכפי שהוכח, נאמנה לדרכה, שבה היא רואה שליחות", החמיא הח"כ לשעבר מהליכוד. "היא עושה בכנסת עבודה מצוינת, ועל זה יש הסכמה כמעט מקיר לקיר. אני חושב שהיא גם בין הבודדות שמנהלת תנאים מאוד קשים כסיעת יחיד. היא מנהלת מאבקים הנוגעים לנו כחברה - בריאות, ילדים, זקנים. היא עומדת בשער כלביאה, ואני גאה בה".

לדבריו, "אני חושב ומקבל עדות גם מאנשים שאני פוגש, טלפונים וביקורים שאנשים מעריכים מאוד את פעילותה, ואני חושב שהיא גם נאמנה לכל הדברים שהיא אומרת. נכון שזה לא פשוט, אבל אני חושב שהציבור אוהב אותה, והציבור צריך כוחות כמו אורלי. היא רוח רעננה גם בהופעה שלה, גם בשכל החריף שלה, גם בנאמנות למה שהיא אומרת, והיא עצמאית. אני מחזיק לה אצבעות ומאחל לה הצלחה. אני חושב שהכנסת התברכה".

ואולם, כאמור, כשנשאל למי הוא מתכוון להצביע בפעם הבאה שבה יילך לקלפיות, אמר: "אני נאמן לחשאיות הבחירות". יש לציין, בהקשר זה, כי בנו של דוד לוי, ז'קי לוי, הנו ח"כ במפלגת הליכוד.