לאחר שלושה חודשים של מאבקים ומחאות, פקחים של עיריית אשדוד לא יבצעו אכיפה נגד עסקים הפתוחים בשבתות ובחגים בקניון ביג בפאתי העיר. כך הודיע אמש ראש העירייה, יחיאל לסרי, שהציג את מתווה השבת החדש בישיבת מועצת העירייה. לסרי הודיע, כי העירייה בראשותו תרכז את מאמצי האכיפה בתוך תחומי העיר אשדוד, במקומות שבהם פועלים סופרים ומרכולים בסמיכות לאזורים דתיים וליד בתי הכנסת.



לדבריו, המחלוקת בנושא השבת בעיר, שגררה הפגנות מחאה, החלה בעקבות כמה סופרים שנפתחו בשבת ולעיתים בסמיכות למגורים של ציבור דתי. עוד הוא טען, כי לא הועילו כל ההסברים והבקשות, כולל דו"חות התראה, מאחר ובעלי הסופרים עתרו לבית המשפט בטענה לאי שוויוניות. "אנו חוזרים לאווירה החיובית של חיים ביחד ובכבוד שאפיינה אותנו מאז ומתמיד, תחת הנהגתי והנגת קודמיי", הוא ציין עוד – "כל ניסיון ללבות יצרים מחדש כדי לקושש מנדטים הוא ניסיון להילחם בכל תושבי העיר".



העימות באשדוד הפך לסמל של המאבק נגד חוק המרכולים וסגירת עסקים שכבר היו פתוחים בשבתות ובחגים. מידי מוצאי שבת התקיימה הפגנת מחאה, אליה הגיעו אישים פוליטיים, בהם יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד וח"כ אילן גילאון ממרצ. לפני כחודשיים אף ערך שר הביטחון, אביגדור ליברמן, סיור בשבת בבוקר בין עסקים פתוחים בקניון "ביג" שבפאתי העיר והכריז שהוא יאבק נגד סגירת העסקים.



אבל לאחר ההתרעות פקחים של עיריית אשדוד החלו לרשום קנסות כספיים לבעלי עסקים שנפתחו ובהנהלת הקניון הודיעו שהם ישלמו את הדו"חות.


כעת, עם הפסקת האכיפה נגד העסקים הפתוחים בשבתות בקניון "ביג", הסטטוס קוו חוזר באשדוד לקדמותו. עם זאת, בעירייה הבהירו שתהיה אכיפה נגד עסקים הפתוחים בתוך העיר, באזורים דתיים ובסמיכות לבתי כנסת.



זנדברג: "ניצחון אדיר של הציבור על ממשלה פוגענית", ארגון חותם: "כניעה לקבוצת שוליים שעוסקת בשנאה"



ח"כ תמי זדנברג, אמרה בעקבות הודעת עיריית אשדוד: "זה ניצחון אדיר של הציבור על ממשלה פוגענית ודורסנית. הוכחנו שכאשר הציבור עומד על רגליו האחוריות ונלחם – הוא גם מנצח. ניצחנו בקרב הזה וננצח גם במאבק על התחבורה הציבורית בשבת". המועמד לראשות העיר שמעון כצנלסון שהוביל את המאבק ואת ישיבת המועצה הערב שבה בוטלה הקנסות הוסיף כי ״יו״ר האופוזיציה ומי שיזם את ההצעה לשינוי חוק שמעון העזר העירוני שמעון כצנלסון שמח על כך שהלחץ הציבורי של תושבי העיר, והצעה גורפת חברי המועצה מן האופוזיציה והקואליציה עשו את שלהם וחייבו את ראש העיר לא לחלק יותר דוחות״.



ארגון חותם, המאגד ארגונים תורניים , יצא נגד החלטתו של ראש העיר, ומסר כי בארגון "מצרים על כך שקומץ רדיקלי מכניס לסחרור עיר שלמה, ואילו ראש העיר בוחר להיכנע בפניהם. חבל שקבוצות שוליים בחברה הישראלית עסוקים בשיח של פילוג ושנאה במקום לעסוק במאחד ובמשותף. השבת שייכת לכולנו, דתיים וחילוניים, ספרדים ואשכנזים וכולם אוהבים את השבת ופגיעה בשבת מהווה פגיעה בכלל הציבור". עוד הוסיפו בחותם: "לא יתכן שהשלטון המקומי באשדוד או בכל מקום אחר ייתן יד לפגיעה בשבת במרחב הציבורי, שהיא מהווה את הזהות היהודית שלנו כעם היהודי. אנו נמשיך לפעול למען שמירה על השבת של כולנו עד אשר הקומץ יחדל מלפגוע ברוב עם ישראל המייחל לשבת של משפחה ותפילה".