"עדותו של עד המדינה ניר חפץ מספקת ראיות משמעותיות בפרשת בזק (תיק 4,000), ולגבי מעורבותו של ראש הממשלה בה בפרט", כך אמר הערב (חמישי) גורם במערכת האכיפה, המעורה בפרטי החקירה, ל"מעריב", והוסיף: "נכון לעת עתה, המשטרה והרשות לניירות ערך (ני"ע) מתכוונים להשתמש בחומרים של עד המדינה במסגרת פרשה 4,000 בלבד, ולא בפרשות שהחקירה לגביהן הסתיימה (1,000 ו-2,000). זאת, במטרה לא להתפזר בחקירה ולהתמקד בתיק המשמעותי כל כך, שנחקר עתה, הוא תיק בזק".



ראוי לציין כי אין בדברים האלה כדי לסתור את הטענה של גורמים נוספים, לפיה בחומרים שהעביר חפץ יש גם ראיות לגבי עבירות נוספות, לכאורה, כנגד ראש הממשלה ורעייתו. אלו, אם יוחלט, ייחקרו בפרשה אחרת.



לדבריו, "לגבי אותם חומרים יצטרך היועמ"ש לקבל החלטות, ואם להרחיב את היריעה, בעוד שבפרשה נוספת צריך לזכור שכל פרשה מהווה שק אגרוף נגד גורמי האכיפה, מצדו של רה"מ והמקורבים. לכן, בשיחות הסגורות הסברה היא שעדיף להתמקד בחומרים המשמעותיים יותר".



נתניהו. "הראיות נגדו משמעותיות". צילום: רויטרס
נתניהו. "הראיות נגדו משמעותיות". צילום: רויטרס



הבוקר פורסם ב"מעריב" כי הסכם עד המדינה המקל מאוד עם ניר חפץ עוכב בכמה ימים עד אחרי שהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט השתכנע כי חפץ מחזיק בראיות משמעותיות מאוד, כולל תכתובות וקלטות.



גורם המעורה בחקירה, שמנוהלת על ידי בכירי היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) בראשות תנ"צ אלי אסייג וחוקרי הרשות לניירות ערך, אמר כי לאחר שנוכח כי אכן מדובר ב"חומר נפץ" הנחוץ לביסוס תשתית הראיות, אישר מנדלבליט את העסקה.