השר לשעבר מודי זנדברג הודיע היום (שישי) על עזיבתו את תפקידו כראש קרן היסוד, זאת על רקע חקירתו במסגרת פרשת הצוללות. במכתב לעובדים כתב זנדברג כי "אני מבקש להביא לידיעתכם כי לאחר למלעלה משבע שנים כיושב ראש עולמי של קרן היסוד הודעתי לדירקטוריון על החלטתי לסיים את תפקידי. אין זה סוד שהחודשים האחרונים אינם קלים עבורי אך אני מאמין ומשוכנע שהחקירה בענייני תסתיים בחפותי המלאה. למרות זאת, הקשיים הקיימים מעצם קיומה, אינם מאפשרים לי למלא את תפקידי באופן האופטימלי". 

"לפיכך החלטתי לשים את טובתה של קרן היסוד שבראשה אני גאה לעמוד לפני טובתי - ולסיים את תפקידי", הוסיף, "אני מבקש להודות לכולכם על השותפות לדרך, על האמון והתמיכה במהלך תקופה מרתקת. אני מאמין בקרן היסוד וביעודה לעולם היהודי ולמדינת ישראל ובטוח שתמשיכו במעלה הדרך בחזון ובמעשה תודה לכולכם".

זנדברג, כיהן בעבר כשר התשתיות ושר המדע והטכנולוגיה מטעם מפלגת שינוי בממשלתו של אריאל שרון. זנדברג חשוד בקבלה ותיווך לשוחד בזמן שעמד בראש ארגון קרן היסוד כביכול בשליחותו של מיקי גנור. מהחקירה עלה, כי הוא קיבל שוחד של מאה אלף שקלים כדי שיקדם את עסקאותיו של איש העסקים שהפך לעד מדינה.
 

הוא נבחר לראשונה לכנסת ב-1992 מטעם מפלגת צומת וכיהן בתפקיד סגן יו"ר הכנסת וכסגן שר החינוך לאחר מכן. זנדברג חבר למפלגת שינוי בראשותו של טומי לפיד ב-1999 וכאמור מונה בשנת 2003 לשר המדע והטכנולוגיה ולאחר מכן כיהן כשר התשתיות לאחר פיטוריו של יוסף פריצקי מהתפקיד.