האולטימטום האמריקאי: "נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לא ייפגש עם מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און, לפני שפיוניאנג תבצע צעדים מעשיים", כך אמרה אמש דוברת הבית הלבן שרה סנדרס, פחות מיממה לאחר שטראמפ קיבל את הזמנתו של און להיפגש עמו. בשלב זה ארצות הברית לא פירטה מהם הצעדים אותם היא דורשת, אך כבר ארבעה ממשלים, עוד מימי הנשיא ביל קלינטון, דרשו מקוריאה הצפונית לזנוח את תוכנית הנשק הגרעיני של המדינה המבודדת.



ההודעה האמריקאית באה לאחר הקבלה המפתיעה מצדו של הנשיא האמריקאי את ההזמנה המפתיעה לא פחות מצדו של און, וזאת לאחר כמעט שנה של חילופי מהלומות מילוליות שכמעט התדרדרו למלחמה גרעינית. החשש האמריקאי הוא שקוריאה הצפונית תנצל את ההכנות לפסגה ואת השיחות עם ארה"ב ככלי להקלה על הסנקציות וזאת ללא לוותר באמת על תוכנית הגרעין שלה.



2. שבת קטלנית לרוכבי האופניים: שני רוכבי אופניים נהרגו הבוקר מפגיעת מכוניות. בתאונה הראשונה שאירעה סמוך ל-8:30 בכביש 4, נהרג רוכב אופניים כבן 70 בעת שרכב מצומת רופין לכיוון צפון. צוות מד"א שהגיע למקום קבע את מותו לאחר שסבל מפגיעה רב מערכתית. בתאונה נוספת נהרג רוכב אופניים כבן 65, שנפגע מרכב ביער ניר משה שליד נתיבות.



קצין צה"ל, תושב חדרה בן 29 בדרגת סרן, חשוד שנהג בשכרות, סטה מהנתיב לשוליים וגרם לפגיעה ברוכב בשרון. המשטרה תבקש הערב מבית משפט השלום בראשון לציון להאריך את מעצרו. החקירה בעניין נמשכת.



3. נסראללה על הכוונת: יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן, סיים ביום שישי ביקור בן שלושה ימים בבריטניה, שם נפגש עם ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי. בהודעה משותפת שהוציאו שתי המדינות הן הביעו תמיכה בממשלת לבנון, וקראו לפירוקו של חיזבאללה מנשק, כך לפי "א-שרק אל אווסט".



יורש העצר הסעודי. צילום: רויטרס
יורש העצר הסעודי. צילום: רויטרס



מלבד זאת, בהתייחס להסלמה בתימן, מסרו הצדדים כי יש לשים קץ לתמיכתה של איראן במיליציות החותיות, ודרשו מהרפובליקה האסלאמית להסיג את כוחותיה, כמו גם את אלו של "חיזבאללה", מהמדינה.



4. לא מתרשם מהחקירה: על רקע ההתקדמות בחקירת מעורבות רוסיה בבחירות בארצות הברית בשנת 2016, אמר נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, בראיון ששודר בבוקר שבת ברשת NBC האמריקאית, כי "לא אכפת לי אם אזרחי רוסיה התערבו בבחירות', ואף ציין כי "ייתכן שיהודים בעלי אזרחות רוסית הם אלו שעשו זאת". זאת, על רקע הגשת 13 כתבי אישום נגד אזרחים רוסים במסגרת הפרשה, הנחקרת על ידי צוותו של התובע הכללי האמריקאי רוברט מולר.



"אז מה אם הם רוסים?", אמר פוטין כשנשאל האפשרות שאזרחי מדינתו מעורבים בפרשת "רוסיה גייט". לדבריו, "ישנם 146 מיליון רוסים. אז מה? לא אכפת לי (אם התערבו). הם אינם מייצגים את האינטרסים של רוסיה". עם זאת, הוא ציין כי הוא עדיין לא ראה שום ראיות לכך שאזרחים רוסים התערבו בבחירות, בהן נבחר דונלד טראמפ לנשיא ארה"ב.



זירת התאונה הקטלנית בדרום. צילום: מד"א
זירת התאונה הקטלנית בדרום. צילום: מד"א




5. חזית חדשה: ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש מנשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, לעצור את מכירת הכורים הגרעיניים המתוכננת לסעודיה, אך הנשיא האמריקאי סירב, כך דווח בערב שישי בחדשות עשר. הטיעון האמריקאי לסירוב היה כי אם ארה"ב לא תספק לסעודים את הכורים, מדינות אחרות כמו רוסיה או צרפת יעשו זאת בעצמן.



לאחר שהאמריקאים סירבו לבטל את העסקה, ביקש נתניהו שלא לאפשר לסעודים להעשיר אורניום בכורים הללו, אך העשרת אורניום היא תנאי סעודי לקיום העסקה, ששווייה מיליארדי דולרים למשק האמריקאי. הסעודים עצמם הסבירו את הדרישה להעשיר אורניום בהיתר שניתן לאיראן לעשות כך במסגרת הסכם הגרעין.