המשבר שמאיים להביא לבחירות רק מסתבך: ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (ראשון) בישיבת שרי הליכוד למשבר הקואליציוני המחריף סביב חוק הגיוס והדגיש כי הוא עובד על מנת להגיע להסכמה בין כל הסיעות: "אנחנו פועלים למען ממשלה יציבה שתפעל עד תום הקדנציה בנובמבר 2019. יש לנו הישגים גדולים ומשימות לא קטנות לפנינו. כדי שזה יקרה, כל הסיעות צריכות להגיע להסכמה ולהחליט שממשיכים ביחד. אנחנו עובדים כדי לנסות להשיג את זה, כי אזרחי ישראל רוצים ממשלה יציבה שתמלא את ימיה. 

עם זאת, נתניהו הבהיר את תנאיו לפשרה: "דבר אחד ברור, בממשלת 61 אי אפשר להחזיק. זה ברור לכולם. כבר הבוקר הבנו שאפילו חברים בליכוד מתנים הצבעות תמורת כל מיני דברים. 61 זה לא אופציה. לכן נמשיך היום במאמצים להגיע לפשרה". 

אמש, לאחר דיונים ארוכים אל תוך הלילה הקואליציה לא מצאה את דרך המלך לפתרון המשבר הקואליציוני אך נותרה הצעה לטיוטה של חוק פטור מגיוס שתהיה מוסכמת על היועץ המשפטי לממשלה שכוללת בתוכה התחייבות פומבית של ליברמן ושאר הסיעות במטרה לאפשר את המהלך ולהמשיך לשבת בממשלה. 
 
השר נפתלי בנט (הבית היהודי) התייחס הבוקר ב-103FM לדיונים ואמר: "אני עדיין לא יודע אם הולכים לבחירות, זה תלוי בנתניהו. אני כבר לא יודע מה נתניהו רוצה, אם הוא רוצה בחירות כולנו נלך לבחירות. משנה לשנה מספר המתגייסים גדל עוד ועוד. לפני עשור עמדנו על 300 מתגייסים ואנחנו היום עומדים על 3,000".

המשבר פתיר". ליברמן וליצמן. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
המשבר פתיר". ליברמן וליצמן. צילום: הדס פרוש, פלאש 90


עוד הוסיף: "אין משבר עם החרדים' הם מתגייסים בקצב מסוים ואנחנו לא רוצים שהם יתגייסו בקצב מהיר יותר כי צה"ל עוד לא מסוגל להכיל את כולם. גם אתם לא הייתם רוצים שעשרת אלפים חרדים יתגייסו במכה אחת כי צה"ל לא יודע מה לעשות איתם. אם נתניהו וליברמן החליטו להוביל את מדינת ישראל לבחירות כאילו מדובר בצעצוע אז הם יגלו שהם יאבדו את המדינה". כשנשאל האם הרצון של נתניהו בבחירות הוא בעקבות החקירות כנגדו השיב: "יכול להיות, אני לא עושה את החישובים של נתניהו כי זה מאוד מסובך. אנחנו מנהלים מדינה ואני מגבה את ראש הממשלה וטוען שעומדת לו חזקת החפות. אם הוא החליט טקטית ופרסונלית שהוא מעדיף לגרור את מדינת ישראל לבחירות שנתיים לפני הזמן וכולם יסתערו אחריו הוא יגלה שהוא נותר לבדו".

 

מהליכוד נמסר בתגובה לדברי בנט: "בזמן שראש הממשלה נתניהו עסוק בפתרון המשבר וייצוב ממשלת הימין, בנט עסוק בקמפיין בחירות אישי. אם בנט היה באמת דואג לממשלת הימין, הוא היה מתחייב להישאר בממשלה עד סוף הקדנציה בנובמבר 2019. אלא שהדבר האחרון שמעניין את בנט זה לייצב את הממשלה הלאומית בראשות נתניהו. כפי שדבריו הבוקר חושפים, בנט חותר להפיל את רה״מ נתניהו ולדאוג לעצמו לסידור עבודה.