ההערכה במערכת הפוליטית כי היועץ המשפטי לממשלה יתנגד להצעת החוק של ח"כ יואב בן צור מש"ס בנוגע לחוק הגיוס, הצפויה לעלות לקריאה טרומית כחלק מפתרון משבר הגיוס, כך על פי דיווח הבוקר (שני) בכאן ב'. הסיבה לכך היא שהחוק המדובר אינו החוק שגובש בתיאום איתו על ידי השרה שקד. עוד מעריכים כי מנדלבליט יסכים להגן על החוק רק לאחר שיוכנסו בו תיקונים על ידי משרד המשפטים.



גורמים בכירים בקואליציה אמרו כי בסופו של דבר צפוי החוק לעבור שינוי מהותי לפני שיגיע לקריאה שנייה ושלישית. החוק, אומרים הגורמים, ישמש רק כפלטפורמה לחוק שיוגש בסופו של דבר להצבעה. עוד דווח כי מי ששכנע את יעקב ליצמן להגיע לפגישה עם נתניהו הייתה שרת המשפים שקד, שאמרה שרק אם פגישה בארבע עיניים תוביל לפתרון המשבר. 



מועצת גדולי התורה, הגוף הרבני העליון של סיעת אגודת ישראל, אישרה הלילה את מתווה חוק הגיוס של חבר הכנסת יואב בן צור, עליו הסכימו ראש הממשלה בנימין נתניהו וסגן שר הבריאות יעקב ליצמן, והוא יעלה להצבעה בוועדת השרים בשעות הבוקר. עם זאת, בשלב זה עדיין לא סוכם דבר עם שר הביטחון אביגדור ליברמן, שמתנגד למתווה ודורש כי כל מתווה בנוגע לגיוס יוכן על ידי משרד הביטחון.

במכתב שפורסם על ידי מזכיר מועצת התורה, מרדכי שטרן בשם הרבנים נאמר "הואיל ונציגי הממשלה הסכימו לקבל את מוסח הגיוס כפי שהציעו הנציגים החרדיים, ושחוק זה יאושר בוועדת השרים היום וביום רביעי בקריאה טרומית בכנסת, ואם ירצה השם במושב הקיץ יעלו את החוק לשלוש קריאות בהסכמת הממשלה, החליטו רבותינו שבאופן זה יצביעו חברי הכנסת על התקציב". עם זאת, דרישתו של נתניהו שהמפלגות החרדיות יתחייבו לתמוך בממשלה עד מיצוי ימיה בנובמבר 2019, לא הופיעה במכתב.