באיגוד ערים כנרת ורשות הכנרת השלימו את ההערכות לפתיחה המוקדמת של עונת הרחצה. השנה, החליט משרד הפנים יחד עם איגוד ערים כנרת על הקדמת פתיחת עונת הרחצה ל-22 במרץ. המשמעות, הארכת עונת הרחצה בכשלושה שבועות. לצד ההערכות השנתית שכללה שיפוץ ושדרוג החופים, טיפול מעמיק במבני השירותים והמקלחות, שדרוג רמת הנגישות לנכים בחופים, גיזום עצים, הצבת סוכות ההצלה בסמוך לקו המים ומיקום מצופי ההתראה 300 מטר מהחוף, נערכו ברשות הכנרת לקראת הטמעת נהלים וכללי התנהגות חדשים אשר יונהגו העונה.
 
בכל 15 חופי איגוד ערים כנרת תיושם ההחלטה אשר התקבלה במועצת איגוד ערים כינרת להפוך את חופי האיגוד לחופים שקטים. ההחלטה מתבססת על הצלחת פיילוט, שהחל לפני כארבע שנים וכלל הכרזה על מספר חופים בכנרת כחופים שקטים, בהם נאסרה השמעת מוסיקה, הכנסה ושימוש בערכות הגברה וקריוקי בחופים. הפיילוט שהחל בחוף צאלון נרשם כהצלחה גדולה והוביל לשינוי מציאות מהותי באווירה וחווית הנופש, בחופים השקטים שהפכו לפופולריים ומשכו אליהם משפחות רבות. בשנים האחרונות נוספו לרשימת החופים השקטים גם החופים חוקוק צפון, מפרץ אמנון, גופרה וצינברי.
 
המהלך להפיכת כלל 15 חופי איגוד ערים כנרת לחופים שקטים, ייכנס לתוקף עם פתיחת עונת הרחצה ב-22 במרץ ויכלול בנוסף לחופים השקטים הקיימים גם את החופים: דוגית, חלוקים, כורסי ולבנון, שנחשבו לחופים רועשים יותר. לנושא "השקטת הכנרת" התגייסה גם המשטרה אשר תסייע לצוותים בחופים באכיפה ובשמירה על הסדר הציבורי וזאת בנוסף למאבטחים ולסדרנים אשר יוצבו מטעם האיגוד בחופים. כוחות האבטחה והשיטור יפעלו בנוסף לטיפול ברעש גם בנושא הקמת אוהלים. הציבור מתבקש לשים לב לשילוט החדש אשר הוצב בחופים ולהקים אוהלים רק באזורים המותרים.

חופי איגוד ערים כנרת. צילום: רשות הכנרת
חופי איגוד ערים כנרת. צילום: רשות הכנרת

 

השנה יתווספו גם שתי עמדות הצלה חדשות, בחופי איגוד ערים כנרת- בחוף ברניקי שברצועת צינברי-ברניקי שקמים ובחוף כורסי שברצועת חלוקים- כורסי- לבנון, שם הוצבו סוכות הצלה חדשות אשר זוודו בכל ציוד ההצלה והעזרה ראשונה הנדרש. במקביל ממשיכים ב'רשות הכנרת' יחד עם המשרד לביטחון פנים והמשטרה לקדם את פרויקט 'עיר ללא אלימות' בחופי הכנרת, כחלק מהתכנית ירושתו החופים במצלמות ויופעל מוקד בקרה שיפעל 24/7, במטרה לפקח על מצב החופים לאורך היממה, זאת כחלק משיפור תחושת הביטחון עבור הנופשים.
 
גם בעונת הרחצה הנוכחית הכניסה לכל חופי איגוד ערים כנרת תהיה ללא תשלום, לנכנסים רגלית. בעבור חניית כלי רכב, מציעים באיגוד ערים כנרת תעריף מוזל, על פי חישוב שעתי 5.9 שקלים, לשעה בשלוש השעות הראשונות ותעריף של 2.1 שקלים לכל שעה נוספת. כמו כן, תינתן הנחה של 50% לרכבי זרועות הביטחון ופטור מלא מתשלום לנכים.