יו"ר האופוזיציה יצחק (בוז'י) הרצוג התייחס היום (חמישי) למשבר הפוליטי החריף והדרמטי שהסתיים השבוע ללא הליכה לבחירות, ולפרסומים לפיהם הוא ובכירים נוספים במחנה הציוני לחצו על יו"ר המפלגה אבי גבאי כדי שיתנגד לקיום בחירות בחודש יוני, כפי שאולי רצה וקיווה ראש הממשלה בנימין נתניהו. "הכותרת הזו היא לחלוטין מעוותת ושקרית", אמר הרצוג. 
 "פעלנו בתיאום מלא עם גבאי, העלינו נקודה מאוד עקרונית שההיסטוריה היא שתשפוט אות", הסביר הרצוג בגל"צ. "לדעתי המהלך הזה בושל ע"י נתניהו מ'א ועד 'ת, והוא רצה להקדים את הבחירות לחודש יוני בכל מחיר כדי להקדים את קביעת היועמ"ש בעניינו בחקירות, דהיינו שהציבור ילך לבחירות בלי שהציבור יידע מה קורה בעניינו, דבר שהוא לחלוטין לא תקין בדמוקרטיה. גבאי אמר בעצמו שהוא מדבר על טווח של בין יוני לבין ספטמבר, וביבי שמע את זה וגם אני אמרתי שאנחנו לא פראיירים שלו ונעשה הכל למען טובת המדינה". 

גם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד התייחס בגל"צ לשבוע הדרמטי שעבר עלינו ותקף את חוק הגיוס שעבר בקריאה טרומית: "זה לא היה שבוע טוב לעם ישראל. איך אסביר את החוק הזה לילד שלי? הייתי שר אוצר והעברתי חוק מאוזן. לפי מבקר המדינה, החוק עבד. מה שקורה עכשיו לא עובד".

"החוק לא עובד". לפיד. צילום: מרק ישראל סלם
"החוק לא עובד". לפיד. צילום: מרק ישראל סלם


לדבריו, "לא שמחתי שלא היו בחירות. השבוע הזה הוכיח באיזה מקום נמוך נמצאת הפוליטיקה בישראל. אף אחד לא העמיד פנים שיש נושא ערכי על השולחן, כולם העמידו פנים, ואל תגידו לי שככה זה בפוליטיקה. זה ככה משום שנתנו לזה להגיע למצב הזה". 
 
על העובדה שנתניהו עדיין מוביל בסקרים למרות החקירות אמר לפיד: "יש התכנסות סביב המנהיג של המחנה שלך. קשה לעכל את כל מה שפורסם בחודשים האחרונים. צריך לומר שרה"מ זכאי עד שיוכח אחרת, אבל אפילו לי קשה לעכל את כל עדי המדינה והיקף הפרשות, וזה לפני שהגענו לפרשת הצוללות שנוגעת בקודש הקודשים. אני חושב שיש סנטימנט שמסתכל על נתניהו ואומר בכבוד : 'די, מספיק".