צה"ל תקף הלילה (ראשון) באמצעות מטוסי קרב מטרה של ארגון הטרור חמאס במרכז רצועת עזה. התקיפה בוצעה בתגובה לאירועי הנחת מטעני החבלה באזור גדר המערכת. מדובר צה"ל נמסר כי הצבא "ימשיך לפעול על מנת לאפשר ביטחון לאזרחי ישראל בכל האמצעים העומדים לרשותו. ארגון הטרור חמאס אחראי לכל המתרחש ברצועת עזה וממנה".
 
הפלסטינים מדווחים על מתקפה ממוקדת ואינטיסיבית בעיקר בצפון ובמרכז הרצועה. כזכור, מטען התפוצץ ליד גדר המערכת בצפון רצועת עזה, כך נמסר אמש מדובר צה"ל. עוד נמסר כי לא היו כוחות באזור האירוע בזמן הפיצוץ, אין נזק ואין נפגעים לכוחותינו. בתגובה, השמיד צה"ל באמצעות ירי טנק עמדת תצפית השייכת לחמאס.
 
האירוע קורה יומיים אחרי תקרית חמורה באזור. ביום חמישי בבוקר התפוצצו שני מטענים, אשר הונחו במרחק של 100 מטרים מגדר המערכת. תגובת צה"ל, כללה תקיפה של חמש עמדות של חמאס והג'יהאד האסלאמי. דובר צה"ל תת אלוף רונן מנליס אמר בתדרוך לכתבים כי נבדקת אפשרות שבמקביל להנחת המטענים נעשה ניסיון לירי נ"ט לעבר כוחות צה"ל שסיירו באזור. בתוך כך, הוא איים כי "צה"ל יפעל באופן חד נגד אלו שמנסים להפוך את הגדר לנקודה שבה יבוצעו מתקפות טרור". ניתן להעריך כי אם אכן נעשה ניסיון לביצוע ירי נ"ט לעבר הכוחות, ככל הנראה הייתה כוונה לבצע פיגוע משולב באזור.

גבול עזה. צילום: עבד רחים כתיב, פלאש 90
גבול עזה. צילום: עבד רחים כתיב, פלאש 90