עבדל חכים עאצי, המחבל שרצח את הרב איתמר בן גל לפני כחודש וחצי סמוך לצומת אריאל נעצר במהלך הלילה (ראשון) בשכם בתום פעילות מודיעינית משותפת של כוחות שירות הביטחון הכללי (שב"כ), צה"ל ומשטרת ישראל, ולאחר מצוד של חודש וחצי אחריו. במהלך מעצרו נפגע המפגע וקיבל טיפול מכוחות צה"ל. לאחר מכן הוא הועבר יחד עם נוספים ששהו עמו לחקירת שב״כ.



פעילות כוחות צה"ל במהלך מעצר רוצחו של הרב בן גל. צילום: דו"צ

משב"כ נמסר כי "המעצר הלילה שבוצע ע״י שב״כ, הימ״מ וצה״ל הוא שיאו של מאמץ מתמשך מאז הפיגוע במהלכו נעצרו ונחקרו מספר חשודים אשר סייעו או היו מודעים למקום הימצאו של המפגע".



פעילות כוחות צה"ל בשכם. צילום: דובר צה"ל
פעילות כוחות צה"ל בשכם. צילום: דובר צה"ל



בצה"ל אמרו כי "במסגרת הפעילויות שבוצעו בחודש האחרון תוגברו כוחות, בוצעו סריקות נרחבות ונעצרו סייענים, כל זאת במקביל לפעילות מודיעינית משמעותית גלויה וסמויה של שב"כ וצה"ל שהתקיימה במרחב. צה"ל וכוחות הביטחון ימשיכו לפעול לשמירה על ביטחון התושבים ויפעלו לסיכול פעילויות טרור כנגד אזרחי ישראל".



שר הביטחון, אביגדור ליברמן אמר בתגובה למעצר כי "המעגל נסגר. יידע כל מחבל רוצח, שנשים עליו את היד ונבוא איתו חשבון. אני מברך את כוחות הביטחון על פעולה מודיעינית מוצלחת".



בן גל, שהיה מחנך כתה ח' בישיבת בני עקיבא גבעת שמואל, לימד מזה שנים בישיבת הר ברכה, היה נשוי כשמונה שנים ואב לארבעה ילדים. אשתו, מרים, מורה גם היא.



המבצע בו נעצר המחבל. צילום: דובר צה"ל
המבצע בו נעצר המחבל. צילום: דובר צה"ל



במהלך האירוע, שהתרחש בחמישה בפברואר השנה, נדקר בן גל ולאחר האירוע טופל במקום על ידי כוחות ההצלה, שביצעו בו פעולות החייאה ופינו אותו לבית החולים בלינסון.



כוחות צה"ל הגיעו למקום ופתחו במצוד אחר הדוקר שנמלט אז, ככל הנראה לאזור כיפל חארס, כאשר במקביל, כוחות משטרה ואנשי שב"כ הגיעו אף הם בזירת האירוע.



ראש הממשלה בנימין נתניהו בישר על מותו של בישיבת סיעת הליכוד, לאחר שנודע על כך, ואמר כי "כוחות צה"ל והשב"כ נמצאים עכשיו במרדף אחרי הרוצח או המרצחים. במוקדם או במאוחר נמצה את הדין עמם. אלה רגעים קשים אבל העם מתלכד ברגעים האלה. אין ספק שכל העם מחבק את המשפחות".



הרב איתמר בן גל ז"ל. צילום: באדיבות המשפחה
הרב איתמר בן גל ז"ל. צילום: באדיבות המשפחה