בפעם הבאה שאתם מסמסים בזמן נהיגה קחו בחשבון שיכול להיות שהמשטרה צופה בכם באמצעות רחפן. בתקופה הקרובה יעלו לשמיים רחפנים משטרתיים שמטרתם לתפוס עברייני תנועה, בדגש על נהגים שמשתמשים בטלפון סלולרי בזמן הנהיגה.



לאחר בחינה ממושכת ולאור העובדה שהמשטרה מפעילה רחפנים במסגרת מאבקה נגד פעילות עבריינית, החליט אגף התנועה לשלב את כלי הרחף הזעיר כדי ללכוד נהגים האוחזים בטלפון הנייד בזמן נהיגה, כחלק מהמאבק בתאונות הדרכים. עוד נערכים במשטרה להציב מצלמות מהירות בצדי הכבישים במקום פנסי ההבהוב כחול־אדום וזאת כדי לאתר נהגים המבצעים עבירות מהירות חריגות.
 
לאחרונה הותקנו על גבי אופנועים מכשירי הדבורה, בדיוק כמו אלו הקיימים בניידות המשטרה, וכך קורה שבעת נסיעה בכביש מהיר יוכל רוכב אופנוע משטרתי להתחקות אחר מהירות הנסיעה שלכם ולהורות לכם לרדת לשוליים.
 

אם לא די בכך, בהחלטה שהתקבלה באגף התנועה ייעשה בתקופה הקרובה גם שימוש ברכבים מוסווים לצורכי אכיפה כנגד עברייני תנועה. לא מדובר ברכב מסווה רגיל, אלא ברכבים הזהים לאלו המשרתים את משמר הגבול, שבתוכם יהיו שוטרי תנועה.
 
גורם במשטרה ציין: "לא פעם קורה שאזרחים מרשים לעצמם לבצע עבירות ליד ניידת מג"ב, והיא הפכה ללא מרתיעה ולא מאיימת. עכשיו זה כבר לקחת סיכון בהחלט לא משתלם".
 
וזה עוד לא הכל. כשליש מהניידות הסמויות במשטרה, לרבות רכבים מסחריים וברלינגו, סופחו לטובת אכיפת התנועה במסגרת המאבק נגד תאונות הדרכים. בהמשך להצבת צופים על גשרים יוצבו בתקופה הקרובה צופים בצמתים מרומזרים כדי להתחקות אחר נהגים עבריינים. באגף התנועה במשטרה אישרו את הפרטים.
 
גורם במשטרה ציין: "לא מדובר בניסיון להגדיל את מכסת ההכנסות של המשטרה חלילה או להכפיל את מכסת הדוחות. נהפוך הוא, אנחנו משוועים לשנה שבה נסיים במספר הדוחות הנמוך ביותר. 
 
אלא, שלאור העובדה שהנתונים והמחקרים מוכיחים כי הדיבור בטלפון הנייד, ההתעסקות בו, היסח הדעת ונהיגה במהירות מופרזת מהווים גורם מרכזי לתאונות הקטלניות - נעשה הכל על מנת להיאבק בתופעות הפסולות".