"איבדתי מתנדב, איבדתי עובד, איבדתי את אחד האנשים היקרים שהיו לעמותה הזו מאז הקמתה, אבל מעל לכל איבדתי חבר נפש", כך תיאר השבוע מנכ"ל ומייסד עמותת יד עזר לחבר שמעון סבג, את לכתו של ישראל כהן קצין הביטחון של העמותה בעשור האחרון ואחד הדמויות הפעילות והססגוניות שלה שנהרג בתאונת דרכים בסוף השבוע האחרון. ישראל השאיר אחריו אישה מלי ושלושת ילדיו, ספיר, עמית ומעיין



אלפים ליוו את ישראל בדרכו האחרונה. מאות שוטרים, חברים, מאות ניצולי שואה, מתנדבים וחברים היו בבית העלמין בעתלית כדי להיפרד מישראל כהן שיום קודם לכן נהרג בתאונת דרכים ליד מגדים, לאחר שצעיר שנהג, כנראה במהירות פגע בו מאחור ורכב שבא ממול פגע ברכב בו היה ישראל, פצע אותו אנושות וכל הניסיונות להשאירו בחיים בבית החולים רמב"ם לשם הובהל במצב אנוש עם פגיעות רבות, אל עלו יפה.
 
"כששמעתי על התאונה הייתי המום. לא תיארתי לעצמי שהאיש הזהיר הזה, המדויק והמיוחד הזה היה מעורב בתאונה, המשיך סבג בתיאורו המצמרר. "ידעתי שאם זה קרה זה לבטח מישהו שגרם לתאונה והשאיר את ישראל חסר אונים. אני מתקשה לקבל את הגזירה הנוראית הזו. כמובן שאנחנו לא נשכח אותו ולא נעזוב את המשפחה", אמר סבג


היועץ המשפטי של העמותה עו"ד יגאל דנינו אמר בהלוויה "איבדנו חבר. כל כך צעיר כל כך נמרץ וחשוב לעמותה. כואב הלב". עמותת יד עזר לחבר פרסמה הודעה מיוחדת: "אחינו וחברנו היקר איש של חסד ואמת ישראל רוקח כהן ז"ל. קשה לנו ואנו בוכים וכואבים את לכתו של מי שהיה הלב והנשמה של עמותת "יד עזר לחבר".

"ישראל קיים שנים רבות  את הפסוק: "וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ" ... מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר" שמעון סבג, וכל צוות עובדי ומתנדבי העמותה הרבים, ניצולי השואה דיירי ה'בית החם', משתתפים בצערה ובאבלה הכבד של משפחת כהן.