היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ופרקליט המדינה שי ניצן תקפו היום (שני) את ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, בעקבות דברים שאמר בראיון שהעניק השבוע לערוץ 12. הדברים נאמרו בכנס פרידה מניצב מני יצחקי, ראש אגף החקירות והמודיעין הפורש במשטרה, ודווחו הערב בחדשות עשר. "לא ניתן בפורום מכובד זה של ראשי מערכת אכיפת החוק, שלא להתייחס לפרסומים אודות דבריו של ראש הממשלה לשעבר, מר אהוד אולמרט. מדובר בדברים ראויים לגינוי בכל פה", אמר מנדלבליט.
היועץ המשפטי לממשלה הוסיף: "חקירות במדינת ישראל נפתחות בגין חשדות לביצוע מעשים פליליים. כך היה גם בחקירות שנפתחו בעניינו של מר אולמרט, שפתיחתן אושרה ע"י היועץ המשפטי לממשלה דאז ופרקליט המדינה דאז, לאחר שמצאו כי קיים חשד לביצוע עבירות, חשד אשר בתום חקירה ומשפט התברר כמבוסס – מעבר לכל ספק סביר. האתוס של מוסד היועץ המשפטי לממשלה ושל פרקליטות המדינה ושל משטרת ישראל הוא אתוס מקצועי של אכיפת חוק ושמירה על טוהר המידות. אמירותיו של מר אולמרט אודות מערכת אכיפת החוק ואישים מרכזיים - הן הבל הבלים וחסרות כל ביסוס".  
"בתי המשפט קבעו קביעות עובדתיות ומשפטיות חד משמעיות אודות התנהגותו", סיכם מנדלבליט. "לפיכך המרחק בין הדברים שהשמיע מר אולמרט אודות ההתנהלות מערכת אכיפת החוק בחקירתו ובניהול התיקים נגדו בבית המשפט, לבין אופן התרחשות הדברים במציאות הוא כמרחק המזרח מן המערב. היה עדיף שדברים לא מבוססים אלה לא היו נאמרים לעולם".


גם פרקליט המדינה תקף בחריפות את דבריו של ראש הממשלה לשעבר. "איך יכול להיות שאהוד אולמרט, עבריין שהורשע בעבירת שוחד והפרת אמונים שזה עתה יצא משערי הכלא, מרשה לעצמו להשמיץ ולהכפיש ללא שום ביסוס אישים בכירים וישרי דרך במערכת אכיפת החוק ובכך פוגע באמון הציבור?", שאל ניצן. "היינו מצפים שהארץ תרעש על דברים חמורים אלו וכי אמירות מסוג זה יזכו לגינוי ברור בציבור הרחב. מתן במות לדברים אלה משדר מסר ציבורי בעייתי הפוגע במאבק בשחיתות שאל לנו כחברה המכבדת חוק להשלים עמו".