ניר חפץ הודה שהורה לבני הזוג אלוביץ' להשמיד ראיות בתיק 4000, על פי הדיווחים, אך במשטרה חושדים שלא פעל על דעת עצמו ונשלח על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, רעייתו שרה ובנו יאיר. כעת מסתמן כי בני משפחת נתניהו ייחקרו בחשד לשיבוש הליכי חקירה. ניצב משנה בדימוס ויועץ מבקר המדינה לענייני שחיתות לשעבר, ד"ר מאיר גלבוע, התייחס הבוקר (שלישי) לעדותו של חפץ בתוכניתם של ניסים משעל, דרור רפאל וספי עובדיה ב-103FM. "שיבוש חקירה היא התפתחות צדדית אך החקירה המרכזית היא בכל הפרשיות על מרמה ושוחד", אמר גלבוע. "זו התפתחות חשובה כי בתי המשפט מייחסים לנושא חשיבות רבה. בדרך כלל עבירות שכאלה מצדיקות מעצר על תום ההליכים. דבר שלא צפוי שיקרה לראש הממשלה ומשפחתו".
 
"העובדה שמשפחתו שיבשה הליכי חקירה אינה מעידה בהכרח שראש הממשלה היה שותף לשיבוש הליכים גם כן", הדגיש קצין המשטרה בדימוס. "יהיה צורך למצוא ראיות המעידות על הנחיות שנתן ראש הממשלה לניר חפץ ובעקבותיהם הוא פנה לאנשיו שישמידו ראיות". 

דרור רפאל התייחס לדבריו: "נניח שישנה חקירה נגדי וישנם הודעות שאני חש לא בנוח לחשוף אותם, אסור לי למחוק אותם למרות שמדובר במידע שלי פרטי?". ד"ר גלבוע השיב לו: "ישנן האשמות חמורות כנגד ראש הממשלה ומשפחתו ולכן לכל ראייה ישנה משמעות. מחיקת הודעת SMS יכולה להביא למאסר של חמש שנים. מי שמנסה לשכנע אדם אחר למחוק ראיה ייענש על פי חוק במאסר לשבע שנים גם אם לא נפתחה חקירה. אדם סביר שחושש שיש בהתכתבויות הללו מידע שעלול להפליל אותו ומורה להשמיד אותם הוא בבעיה כי הוא עבר על החוק".
 


יועץ מבקר המדינה לענייני שחיתות לשעבר הוסיף: "מספיק שניר חפץ יטען שמישהו ממשפחת נתניהו ביקש ממנו למחוק התכתבויות כדי שיהיה חשד שמספיק למעצר. אני לא מעלה בדעתי שיעצרו את בני משפחת נתניהו אך לעומת חבר כנסת או שר בממשלה, אין להם חסינות. יש צורך להוכיח את הדברים והאמת שהיא שהעדות של ניר חפץ אמורה להספיק בנושא הזה".
 עריכת תוכן 103FM: איתמר זיגלמן
ניר חפץ בהארכת מעצרו. צילום: אבשלום ששוני
ניר חפץ בהארכת מעצרו. צילום: אבשלום ששוני