בתום ההצבעה שנערכה הערב (רביעי) זכה היו"ר המכהן של ארגון המורים, רן ארז, ברוב ב-37 קולות לעומת 20 קולות בהם זכה המועמד היריב חיו בוכובזה. ההחלטה גררה ביקורת לאור העובדה כי על פי התקנון שהיה בתוקף עד היום, נדרשו ליו"ר המכהן מעבר לשתי קדנציות רצופות רוב של 60% על מנת לנצח.



ואולם, מוקדם יותר היום ערכה ועידת הארגון שינוי בתקנון לפיו הרוב הנדרש הוא 60%. ארז המסיים עתה את הקדנציה השישית כיו"ר הארגון ומכהן בתפקידו מאז שנת 1997, זכה ברוב של 63.8% ולפיכך הכריזה ועדת הבחירות על ניצחונו. יש לציין כי עריכת שינויים בתקנון לפני הבחירות על-ידי ועידת הארגון אינה מהלך יוצא-דופן של הבחירות הנוכחיות, אלא פרקטיקה קבועה ונהוגה.



הליך הבחירות זכה לביקורת מצד ארגון "יציגים", שכינה את תוצאותיהן "פייק ניצחון של רן ארז", וקרא לכל חברי ארגון המורים לבטל את חברותם בארגון ולהצטרף לשורותיו.



"ראש ארגון עובדים שהתקנון בשבילו הוא רק המלצה מעיד על מנגנון רקוב שאינו מכבד את עובדי ההוראה של ישראל, אנשי החינוך", נטען בהודעה שפרסם הארגון הערב. "זה הזמן להתאחד לבית אחד, תחת עמותה ציבורית, דמוקרטית, שקופה, פתוחה לביקורת וחייבת בדיווח - ארגון עובדים אחד אותו מובילים עובדי הוראה בפועל מגני הילדים ועד האוניברסיטאות".