החמרה במצבו של הגיטריסט יצחק קלפטר, שאושפז הלילה (חמישי) במחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים איכילוב, לאחר סיבוך במחלת ריאות ממנה סובל כבר שנים רבות. הרופאים בבית החולים "איכילוב" הגדירו את מצבו של קלפטר כקשה אך יציב, והוא מורדם ומונשם. מנהל בית החולים, פרופ' גמזו, אמר הבוקר על מצבו של המוזיקאי כי הוא "מוגדר קשה. הוא נמצא בטיפול מוגבר, נשקפת סכנה לחייו, אבל אנחנו עושים את הכל".



זהו לא האשפוז הראשון של קלפטר בשל מחלת הריאות, כאשר בשנת 2011 הובהל קלפטר לראשונה לבית החולים איכילוב בשל מחלת ריאות כרונית שהסתבכה, בשלה הגביל את מספר הופעותיו ויצירותיו המוזיקליות, אך הוסיף להקליט ולהופיע לעיתים כשהוא מהווה אחד מאייקוני הרוק המשפיעים והאהובים בישראל.



קלפטר נולד בשנת 1950 וגדל בתל אביב. בגיל 15 הקים עם חבריו את להקת הצ'רצ'ילים שנחשבת לאחת מלהקות הקצב הראשונות והמצליחות בישראל בשנות ה-60', ממנה פרש עם גיוסו לצבא בשנת 1968. בסוף שנות ה-60' שירת בצוות הווי סיני וגילה וירטואוזיות נגינת גיטרה מופלאה, שעם שחרורו פתחה לו את הדלת לקריירה מוזיקלית ענפה.



מ"אחרית הימים", ועד כוורת, מ"העץ הוא גבוה" ועד "צליל מכוון"



בשנת 1971 הצטרף ללהקת "אחרית הימים" שזכורה בשל להיטיה "העץ הוא גבוה" ו"יש לי יום הולדת" ועם פירוקה הצטרף ללהקת כוורת שנחשבת לאחד מלהקות הפופ-רוק המיתולוגיות בישראל וזכתה אף להצלחה בינלאומית בשנת 1974 כשהשתתפה באירוויזיון עם השיר "נתתי לה חיי". עם פירוק להקת כוורת התמקד קלפטר בעיקר בהלחנת שירים לזמרים כמו גידי גוב, יעל לוי ואריק סיני ובשנת 1979 חבר לשם טוב לוי ושלמה יידוב להרכב "צליל מכוון", הקרוי על השם הלהיט המזוהה עמו ביותר.



בסוף שנות ה-70' פצח בקריירת סולו שהניבה להיטים כמו "האהבה שלי היא לא האהבה שלו", "שיר אהבה בדואי", "דמיון חופשי" ועוד וכן יצר לאמנים כמו אריק אינשטיין, גידי גוב, יעל לוי ואריק סיני. בשנת 2000 התגלה גידול סרטני בראשו של קלפטר והוא נזקק לניתוח. בעקבות מופע התרמה שארגנו עבורו חברי להקת "כוורת" הניתוח צלח והוא שב לפעילות מוזיקלית. בשנת 2008 זכה בפרס מפעל חיים למלחין בתחום הזמר העברי מטעם אקו"ם אך עם ההצלחה נקלע לקשיים כלכליים.