עורך הדין הראשי של נשיא ארצות הרית, דונלד טראמפ, בפרשת רוסיה-גייט, ג'ון דאוד, התפטר מתפקידו, כך על פי דיווח של הניו יורק טיימס. ההתפטרות באה לאחר שדאוד נוכח לדעת שהנשיא מתעלם יותר ויותר מהעצות שלו. דאוד נכנס לתפקידו בקיץ שעבר, לאחר שעורך דינו הוותיק של הנשיא, מארק קסוביץ, התפטר. 
השמועות על התפטרות אפשרית של דאוד רצו בימים האחרונים. מוקדם יותר השבוע צירף הנשיא לצוות המשפטי שלו עורך דין שהאשים את ה-FBI ואת משרד המשפטים בניסיון להפליל את טראמפ בהאשמות מפוברקות לקנוניה עם רוסיה במהלך הבחירות לנשיאות. הצעד הזה סימל קו יותר תקיף  מצדו של הנשיא במטרה לפגוע באמינות של התובע המיוחד, רוברט מולר. 

בתחילת השבוע דווח כי טראמפ עשוי לפטר את מולר, לאחר שהצהיר שוב שהוא לא מאמין שיש טעם בהמשך החקירה המיוחדת על הקשרים לכאורה בין אנשי הקמפיין שלו לבין גורמים רוסיים במהלך הבחירות. הניו יורק טיימס דיווח כי מולר כבר שלח לפרקליטי הנשיא שאלות ראשונות לקראת מפגש אפשרי בין מולר לבין טראמפ. 

הסנאטור הרפובליקני לינדזי גרהאם אמר היום בראיון ב-CNN כי "במידה וטראמפ ינסה לפטר את התובע המיוחד רוברט מולר, זו תהיה תחילת הסוף של כהונתו כנשיא". הוא הוסיף: "הסיבה היחידה שבגינה אפשר לפטר את מולר, היא אם הוא לא עושה את עבודתו בצורה טובה, ואני לא רואה סיבה לכך. אני מאמין שהוא עושה עבודה טובה". גרהאם קרא למולר "להמשיך את החקירה ללא השפעת מעורבות פוליטית". 
 
על רקע פיטוריו הדרמטיים של סגן ראש הבולשת, אנדרו מקייב, בסוף השבוע, מהלך שאותו כינה טראמפ "יום גדול לדמוקרטיה" אחרי שהאשים את מקייב בהדלפות ובקשר עם גורמים דמוקרטיים, יצא הנשיא האמריקאי ביום שבת בלילה במתקפה חריפה נגד החקירה על המעורבות הרוסית. 
 
"החקירה של מולר מעולם לא הייתה צריכה להתחיל כי לא הייתה קשירת קשר ולא היה פשע", צייץ טראמפ. "זה התבסס על פעולות מרמה ומזכר מזויף שעבורו שילמו הילרי המושחתת והמפלגה הדמוקרטית, ונעשה שימוש בלתי ראוי בצו של בית המשפט החשאי למודיעין בשביל לבצע האזנות בקמפיין שלי. ציד מכשפות!".