חוקרי היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) בראשותו של תנ"צ אלי אסייג, וכן חוקרי רשות ניירות ערך (ני"ע) יגיעו הבוקר (שני) סמוך לשעה 09:00 למעונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ברחוב בלפור בירושלים על מנת לחקור אותו בדבר מעורבותו בפרשת בזק (תיק 4000). באותה שעה ומקביל לחקירתו השנייה של ראש הממשלה, יגיעו לחקירה באזהרה במשרדי היאל"כ בלהב 433 בלוד, רעייתו של ראש הממשלה שרה נתניהו ובנם יאיר, שייחקרו גם הם על מעורבותם ועל חלקם בהקשר לאתר "וואלה". 
כזכור, כפי שפרסמנו במהלך סוף השבוע וגם אתמול במעריב על פי המתוכנן, מתכוונים החוקרים לעמת את ראש הממשלה עם עדותו של עד המדינה השני בפרשת בזק, ניר חפץ. עוד בכוונתם של החוקרים, לעמת גם את רעיית ראש הממשלה ואת בנם יאיר עם עדותו של חפץ בקשר לפרטים שמסר הנוגעים להם. 
נזכיר כי במסגרת "עדות הניקיון" של עד המדינה חפץ, הוא מסר לחוקרים הקלטות שנבחנו על ידי היועמ"ש אביחי מנדלבליט, שלאחר מכן אישר את החתימה על הסכם עד המדינה. על פי הידוע, באותן הקלטות וכן במסרונים ובעדות שמסר חפץ לחוקרים, הוא חושף את מעורבותו של ראש הממשלה בכל הקשור למיזוג של בזק והן את מעורבותם של בני משפחת נתניהו בדרישות לקבל סיקור אוהד באתר "וואלה" כתמורה לכאורה על ההטבות המפליגות שהוביל ראש הממשלה במסגרת המיזוג של בזק. 

עד המדינה חפץ. צילום: אבשלום ששוני


נזכיר כי במהלך החקירה, ובמסגרת עדותו של חפץ הצליחו החוקרים להתחקות אחר מסרונים, שלכאורה נשלחו ממכשיר הטלפון של רעיית ראש הממשלה אל איריס אלוביץ' רעייתו של בעל השליטה בבזק ושל אתר "וואלה". חשוב להדגיש, כי כבר במהלך החקירה ברשות לניירות ערך, עוד בטרם נפתחה החקירה הפלילית, נשלח הטלפון של איריס אלוביץ' לבדיקה חיצונית, במהלכה נחשף כי מהמכשיר האמור נמחקו קבצים אשר העלו את חשדם של החוקרים. 

מאוחר יותר הוברר, בעקבות עדות שמסר מנכ"ל "וואלה", אילן ישועה, שמדובר בין השאר בהנחיות והוראות שהעביר אלוביץ' לאתר לדאוג לסיקור אוהד עבור משפחת נתניהו, תוך שאלוביץ' מציינת כי ראש הממשלה סייע ומסייע להם. הנחיות דומות הועברו גם מבעלי השליטה בבזק ובאתר "וואלה". 
במשטרה וברשות ני"ע כאמור ייבחנו את תשובותיו של ראש הממשלה וכן את תשובותיהם של רעייתו ובנו, שגם הוא העביר הנחיות באמצעות חפץ על פי החשד, ורק לאחר מכן יקבעו מועד חקירה נוסף לבני הזוג אלוביץ'.