טרגדיה בבאר שבע: הפעוטה בת השנתיים שנפגעה באורח אנוש בשריפה שפרצה הערב (ראשון) בדירה ברחוב דוד אלעזר בעיר, מתה מפצעיה בבית החולים סורוקה, לאחר שניסיונות ההחייאה לא צלחו, כך נמסר מדוברות בית החולים. אחיה בן ה-4 נמצא במצב קשה ומאושפז ביחידה לטיפול נמרץ ילדים כשהוא מונשם והוא עדיין לא יצא מכלל סכנה. בנוסף, בבית החולים מאושפזים תינוק בן חצי שנה וילדה בת 8 - שניהם במצב קל. צוותים של פסיכולוגים ועובדים סוציאליים מלווים את המשפחה.



שריפה בבאר שבע: צילום - כבאות והצלה נגב

שירותי הכבאות פתחו בחקירת השריפה הקטלנית. אמם של הילדים שנפגעו בדליקה טוענת כי הם שיחקו בנרות ובגפרורים לפני שפרצה האש. עם זאת, בשירותי הכבאות טרם קבעו את הסיבה לשריפה, והדגישו הלילה בשיחה עם "מעריב", כי "אנחנו ממשיכים לחקור את הזירה יחד עם משטרת ישראל. חוקר שריפות נמצא כבר בדירה ומבצע בדיקה של הממצאים".


ילדה קופצת מהדירה הבוערת בבאר שבע. צילום: אביחי לוי

מפקד כיבוי אש מרחב נגב, טפסר אלי פרץ, הקים צוות חקירה בראשותו, על מנת לחקור את נסיבות השריפה הקשה. "הוצאנו את אחד הילדים מתחת למיטה, ומצבו היה מאוד קשה", סיפר פרץ. "גם הפעוטה הייתה במצב קשה. היה לנו חשש כי שני ילדים עדיין לכודים, אולם חשש זה התברר כלא נכון, לאחר שהתברר כי הדוד לקח שניים מהילדים מוקדם יותר". 



מנתוני ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים עולה, כי בין השנים 2018-2008 מתו 60 ילדים עקב שריפה. בשנת2017 מתו 10 ילדים עקב שריפה ובשנת 2016 מתו 6 ילדים עקב שריפה. אורלי סילבינגר, מנכ"לית הארגון, אמרה כי "חלק ניכר מהשריפות מקורן בקצר חשמלי או מתנורי חימום. חשוב להתקין בבית גלאי עשן, גלאי עשן יכול להציל חיים, הוא יתריע במקרה שפורצת אש. הקפידו על שימוש במכשירי חשמל תקינים ,שימו לב לחוטי חשמל שרופים או רופפים, שקעים ומפסקים שבורים, מתגים חמים למגע וכדומה. במידה ומצאתם ליקויים מסוג זה הזמינו חשמלאי מוסמך".

סילבינגר הוסיפה כי "חלק מהשריפות פורצות בעקבות משחק של הילדים בגפרורים או מצת, ולכן יש להקפיד על הרחקת מוצרים אלו מהישג ידם של הילדים על ידי אחסון במקום גבוה או נעול".