יממה לאחר הרשעתם של הנאשמים ברצח ראובן שמרלינגבכפר קאסם בערב יום כיפור, סיפרה הבוקר (שני) בגלי צה"ל בתו, עידית בצר, על החוויה הקשה שעברה על בני משפחתו בעת הדיון בבית המשפט. מלבד זאת, היא תיארה את ההתמודדות הקשה של קרוביו של שמרלינג מאז הרצח ואמרה כי ברצונם להנציחו. "הדרך הנכונה לעמוד מול הרוע הוא להדגיש את הטוב והמחבר - מה שאבא שהיה", הסבירה.



"הייתי אתמול בבית המשפט עם בני המשפחה והיה לנו קשה מאוד", אמרה בצר בפתח דבריה. "קשה מאוד לקלוט אכזריות שמקבלת צורה ופנים בבית המשפט. המחבלים הודו בכל אישומי הרצח - באכזריות, בתכנון ובכוונה שלהם. קשה מאוד לקלוט את הדברים האלה". 



לדבריה, "חסרונו של אבא מורגש כל יום, הוא היה עמוד התווך של המשפחה והחגים הופכים את זה לקשה הרבה יותר. אנחנו רוצים מאוד שהרוצחים ייענשו בעונש הכבד ביותר. אנחנו רוצים להתמקד בהנצחה ובבנייה ופועלים להקמת בית כנסת על שמו, שינציח את הטוב, המכבד, המאחד, את המקום של התפילה והתקווה - מה שאבא היה". 



ראובן שמרלינג ז"ל. צילום: באדיבות המשפחה
ראובן שמרלינג ז"ל. צילום: באדיבות המשפחה



"הוא היה חלק בלתי נפרד מהמקהילה, הוא אהב את התורה והקהילה", המשיכה בתו של שמרלינג ז"ל. "אנחנו שומעים כל הזמן מחברים, מהשכנים, מבני המשפחה הקרובים והרחוקים יותר, שכולם חשים בחסרונו. אנחנו חושבים שהדרך הנכונה לעמוד מול הרוע היא להדגיש את הטוב והמחבר - המקום שאבא היה בו מאוד מהותי".



לפי כתב האישום המתוקן שהוגש אתמול נגד יוסף כמיל ומחמד אבו אלרוב, בו הודו השניים, נכנסו הנאשמים, תושבי קבאטיה, בחודש ספטמבר 2017 לעבוד בישראל בלא אישור כדין. כמיל תכנן לנצל את שהותו בישראל לשם ביצוע פיגוע דקירה ולהרוג יהודי, והציע לאבו אלרוב לבצע עמו פיגוע, אך בשלב זה הוא סירב. השניים החלו לעבוד במחסן פחמים בכפר קאסם, בניהולו של שמרלינג, ובהמשך קשרו קשר לרצוח את אחד היהודים אשר עבדו במקום, ממניע לאומני.



עוד הואשמו השניים, כי בכדי להבטיח את הימלטותם מישראל לאחר ביצוע הרצח, השיגו מספר טלפון של אדם אשר יוכל להסיעם מכפר קאסם אל מקום מגוריהם. בהמשך, כחלק מהחלטתם המשותפת לגרום למותו של יהודי, ועל רקע תחושת כעס כלפי המנוח, החליטו לגרום למותו של שמרלינג.