הצלחה גדולה לרכבת הגליל: יותר ממיליון ו-100 אלף נסיעות בוצעו ברכבת לכרמיאל בששת החודשים הראשונים להפעלת הקו. כך עולה מסיכום נתוני רכבת ישראל שהוצגו היום (שני) לשר התחבורה ישראל כ"ץ. רבים שהטילו ספק בכדאיותו של הקו לגליל, כמו גם ברכבת העמק, מקבלים היום הוכחה חד משמעית על נחיצותו של הקו. בתום תקופה של חצי שנה בלבד מתברר כי ציבור הנוסעים מצביע ברגליים. 
 
"קו הרכבת לכרמיאל מסייע לצמצום הפערים הכלכליים והחברתיים של תושבי הגליל והפריפריה. בנוסף לאיכות חיים גבוהה זוכים תושבי הגליל הפוקדים את האזור למערכת תחבורה מתקדמת ומהירה", אמר השר כ"ץ. במסגרת הפרויקט הוקמה מסילה כפולה באורך של כ-23 קילומטרים בין עכו לכרמיאל ושתי תחנות רכבת באחיהוד ובכרמיאל. השר כ"ץ ציין כי משרדו מקדם בימים אלה תכנון להארכת קו רכבת הגליל מכרמיאל, לקרית שמונה.
 
כיום יכולים תושבי כרמיאל והסביבה לנסוע מתחנות אחיהוד וכרמיאל, בהנחה של 50% במשך שנתיים. זאת, לאחר שבשלושת החודשים הראשונים להפעלת הקו התאפשר לנוסעים לעלות על רכבת הגליל לכל יעד בארץ, ללא כל תשלום. יצוין כי לפני כארבע שנים, הצליח השר כ"ץ למנוע את הקפאת שני הפרויקטים המסילתיים החשובים בצפון, רכבת העמק והרכבת לכרמיאל. זאת, בעקבות הקיצוצים שבוצעו בתקציב המדינה. השר כ"ץ הזהיר כי הקפאת הפרויקטים במספר שנים תגרום לאובדן של מיליארדי שקלים שכבר הושקעו. 


רכבת העמק
רכבת העמק