במבצע רחב היקף של משטרת ישראל ומג"ב נעצרו הלילה (שלישי) 583 בני אדם, 468 מהם שוהים בלתי חוקיים, 24 חשודים בהסעת שב"חים, 17 בהלנתם, 8 בהעסקתם ו-14 נוספים החשודים בפעילות טרור. בנוסף לכך, במהלך המבצע הוחרם מסוק ונעצרו שני חשודים בהטסתו ללא רישיון, עשרות קילוגרמים של סמים, כלי נשק, ועוד. במבצע השתתפו 2,300 לוחמי ולוחמות משמר הגבול, שוטרים ומתנדבים, בסיוע היחידה האווירית של המשטרה, יחידת אתג"ר וכוחות משטרה נוספים.



לקראת המבצע, אספו במשמר הגבול מידע מודיעיני זה שבועות, ומהמשטרה נמסר כי מדובר במבצע רחב היקף ששילב כוחות משטרה רבים ומגוונים שפעלו לחיזוק ביטחונו של האזרח הנורמטיבי בישראל. במבצע השתתפו אלפי לוחמים ושוטרים בפעילויות אכיפה שונות ברחבי הארץ. 



ללא אישורים וללא רישיון טייס. המסוק המוחרם, צילום: דוברות המשטרה
ללא אישורים וללא רישיון טייס. המסוק המוחרם, צילום: דוברות המשטרה



במסגרת המבצע, פשטו השוטרים, בין השאר, על שלוש משחטות רכב בעילאר, יאמון ודאהרייה שבשטחי יו"ש שם תפסו ארבעה כלי רכב, 12 אופנועים ועגלת גנרטור החשודים כגנובים. בנוסף אותרו עשרות מנועים וחלקי מנועים ששימשו על פי החשד את תעשיית הרכב הבלתי חוקית בשטחים. בנוסף לכך, מושב נועם שבמועצה האזורית שפיר אותרה משחטת בשר לא חוקית בה תפסו הכוחות כחצי טון בשר לאחר שחיטה שחורה, בשר שהוחזק בתנאים ירודים שעלולים להביא לסיכון בריאות הציבור. בנוסף אותרו מאות פגרים של כבשים ופרות וכ- 100 כבשים ועיזים לא מסומנים שהועברו להסגר.

בחיפש בבית בעיירה ענאתא הסמוכה לירושלים אותרה מעבדה לייצור אמל"ח ובה מספר מחרטות, עשרות חלקי נשק ביניהם עשרות קנים של אקדחים. במנחת קלנדיה הבחין צוות של מג"ב עוטף ירושלים במסוק נטוש. בבדיקה התברר שמדובר במסוק שנחת במקום באופן לא חוקי כשעליו היו שני חשודים שנחתו ללא האישורים הנדרשים וללא רישיון טייס. חשודים שככל הנראה אף נחתו לפני כשבוע באותו המקום אך עם מסוק אחר. המסוק הוחרם והחשודים נעצרו.

במשטרה סיכמו את המבצע, ואמרו כי "על אף העיתוי, שבוע לפני חג הפסח, מדובר במבצע המהווה חלק ממגוון פעולות אכיפה המתבצעות יום יום ע"י שוטרים ולוחמי מג״ב בכל רחבי הארץ".