פחות מחודש אחרי שנחת בישראל על מנת לרצות את מאסרו בישראל, איש העסקים קובי אלכסנדר ישתחרר היום (שלישי) מהכלא. אלכסנדר הגיע בתחילת החודש לישראל לאחר שהרשויות בארצות הברית, שם נכלא בגין רישום כוזב של אופציות, אישרו לו לרצות את מאסרו בישראל וגם שרת המשפטים איילת שקד אישרה את המהלך.



אלכסנדר ממייסדי חברת קומברס, נמלט מארצות הברית לנמיביה בעקבות חקירת רשות ניירות ערך בארה"ב שביצע עבירת "בקדייטינג" - רישום כוזב של אופציות על מנת להגדיל את הרווחים. ב-2006 הואשם אלכסנדר בארצות הברית בתכנון מזימה בת 15 שנים שמטרתה הייתה להשפיע על שווי האופציות של החברה בראשה עמד. בנוסף הוא הואשם בהלבנת הון לאחר שבהעביר מיליוני דולרים לחשבונות פרטיים בישראל, ובשוחד והדחת עדים בניסיון להשפיע על חשב החברה לקחת את האשמה עליה. הוא נמלט לאפריקה לפני החלטת בית המשפט. 

לנמיביה לא היה הסכם הסגרה עם ארה"ב והוא שהה שם 11 שנים. לפני כשנתיים הושג הסדר טיעון עם התביעה בארצות הברית, לפיו אלכסנדר יורשע בסעיף אחד בלבד ועשרות סעיפי אישום נוספים ימחקו.



שופט בית משפט פדרלי בניו יורק דחה את ההסדר לפיו אלכסנדר לא ירצה עונש מאסר ושלח אותו מיד לכלא שמור במנהטן ולאחר מכן גזר עליו 30 חודשי מאסר ומתוכם נוכו חודשי המעצר. 



במכתב לבית המשפט בארה"ב, ביקש איש העסקים מהשופט להתחשב ב"דברים הטובים" שהוא עשה בזמן ששהה בנמיביה והתנצל על הימלטותו. "אני יודע שהייתי צריך לחזור מוקדם יותר, אך לא יכולתי להביא את עצמי להתמודד עם ההשלכות של מעשיי", כתב לשופט.

בעת שהותו במדינה האפריקאית, התגורר אלכסנדר בקהילה סדורה סמוך למסלול המראה, אך בית המשפט אסר עליו לעזוב את הארץ ואיים עליו במעצר אם ינסה לעשות כן. אלכסנדר תרם מיליוני דולרים למטרות צדקה בנמיביה – לתלמידי בתי ספר ולדיור לעניים. הוא ואשתו הקימו בתי תמחוי וקיבלו הכרה בתקשורת המקומית ככאלה שהאכילו מאות ילדים מדי יום.