שר הביטחון אביגדור ליברמן הגיע היום (שלישי) לטקס הנחת אבן הפינה בחלקה 91 שבנתיב האבות  בליווי ראש המועצה האזורית גוש עציון-שלמה נאמן וראשי מועצות נוספים ביהודה ושומרון. "קודם כל אני שמח שהתיישבות מסמלת שלום-בית בין יהודים ליהודים, ואני חושב שהפתרון שהבאנו כאן בנתיב האבות הוא איזשהו רצון להגיע להבנות, להסכמות. זו לא הייתה מלאכה פשוטה, אבל זה רק מוכיח שכאנחנו נגיע להסכמות, אז אפשר להתגבר על כל הבעיות".


ליברמן בנתיב האבות
עוד הוסיף ליברמן כי "אני מסתכל גם על מה שקרה אתמול והיום, בית רחל ולאה בחברון. הייתה שם הרבה תבונה ושכל וגם נכונות להגיע להסכמה בין יהודים ליהודים. אותו דבר קרה בעמונה וגם במגרון, ואני מסתכל על כל הפקקים שהצלחנו לחלץ, כולל 300 יחידות הדיור בבית-אל וסמל הישוב ברובע היהודי בחברון וחוות גלעד ועמיחי ועמונה". 

"בסה"כ כשאני מסתכל מה הייתה העשייה בשנה וחצי האחרונות, זה דבר חסר תקדים", המשיך, "כשאני מסתכל על המספרים, אנחנו בשנת 2017 אישרנו כ- 11,500 יחידות דיור, חלקן ממש בנייה מידית, חלקן בתהליכי תכנון כאלו ואחרים. בישיבה הראשונה ב-2018 אישרנו כ-2,700 יחידות דיור, ואני מקווה שהתנופה הזו תימשך. אמרתי כבר, הלכתי לאחור עד שנת 2000, מעולם לא הייתה תנופה מן הסוג הזה. ולכן פה אני אומר: זו אחריות של כולנו להיות בתמונה, לשמור על שלום בית ולהבין שאין ממשלה טובה יותר להתיישבות היהודית ביו"ש".

ראש המועצה האזורית שלמה נאמן אמר כי "אנחנו גאים היום,לייסד שכונה חדשה בגוש עציון. שכונה שמתחברת להתיישבות ותיקה של אלון שבות ולאלעזר. השכונה הזו היא אומנם מענה, אבל אנחנו חושבים שהתיישבות לא צריכה להיות מענה לא לפינוים ובטח שלא לטרור. אנחנו תומכים בקו שהשר בחר לעשות. הקו שכל מחבל צריך לשלם את מלא המחיר על משהו עשה. והתיישבות היא ערך עצמי. ערך ציוני עליון וזה ערך שאנחנו מקימים כאן היום בהנחת אבן הפינה. ברוך הבא וחזק ואמץ לכל מה שאתה עושה לדבר הזה".

תושבי נתיב האבות הדגישו ואמרו כי "ביקור השר כי שכונת הקראווילות הנבנית היא מענה הומניטארי חשוב מאוד אבל מהווה רק התחלה בתהליך הסדרת השכונה. על שר הביטחון לזרז את ההליכים לאישור התב״ע של שכונת נתיב האבות לבניית 350 יח״ד שהיא המענה הציוני ההולם לאלה המבקשים לגרש אותנו מבתינו".