חקירות נתניהו: ראש הממשלה בנימין נתניהו נזהר בכבודו של עד המדינה משה פילבר ואמר כי הוא לא רוצה לקרוא לו בקריאות גנאי בחקירתו, כך פורסם הערב (שלישי) בחדשות 10. בפרסום גם הובאו ציטוטים של נתניהו מהחקירה. "לא עשיתי שום דבר שלא עבר את כל הוועדות המקצועיות במשרד. אם שלמה פילבר אמר שאני נתתי לו את ההוראות, אז זה קשקוש מוחלט", אמר נתניהו לחוקרים. הוא הוסיף כי "לכל אדם יש את יכולת העמידה שלו והוא לא עמד בתנאי המעצר. לא רוצה להסביר ולגנות אותו, אך כל מה שהוא אומר זה לא נכון". 

רעייתו שרה, לעומת זאת, התמודדה עם הטענות לפיהן מחקה מסרונים של איריס אלוביץ', רעייתו של בעלי בזק שאול אלוביץ'. נתניהו הסבירה בחקירה: "לא מחקתי מסרונים. בשעה שישבנו עם ניר חפץ והוא אמר לי למחוק מסרונים -  זה היה בתקופה שיצאו כל מיני ידיעות והקלטות לתקשורת. הוא גם אמר לי שהנייד שלי נמצא לפעמים אצל פקידות ומי יודע מה יש שם. נתתי לו את הפלאפון והוא מחק מה שרצה". 

ניר חפץ ושאול אלוביץ'. צילום: אבשלום ששוני
ניר חפץ ושאול אלוביץ'. צילום: אבשלום ששוני


בשלב הזה החוקרים הציגו בפניה מסרון ששלחה לאיריס אלוביץ', אשר מקשר בין הסיקור באתר וואלה להטבות בבזק. בהתייחס לכך אמרה רעיית רה"מ כי "זו הייתה סתם התרברבות. אני מבעלי לא יודעת על זה שום דבר. היו דברים שנאמרו בחדשות ובינינו הנשים. כל מיני קטעי רכילות. זה אותו דבר כמו מה שיאיר אמר לבן של קובי מימון, באותה הקלטה, שלא היה לו מושג על מה הוא מדבר". נתניהו התייחסה כמובן לחשיפת הקלטת של יאיר נתניהו, בו נשמע בין היתר אומר לבנו של קובי מימון בדרך למועדון חשפנות: "אבא שלי סידר לאבא שלך 20 מיליארד שקל". 

אתמול חקרו חוקרי היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית ורשות ניירות ערך את ראש הממשלה במעונו במשך ארבע וחצי שעות בהן נשאל על מעורבותו לכאורה בפרשת בזק-וואלה. באותה שעה ומקביל לחקירתו השנייה של ראש הממשלה, הגיעו כאמור לחקירה באזהרה במשרדי היאל"כ בלהב 433 בלוד, רעייתו של ראש הממשלה שרה נתניהו ובנם יאיר, שנחקרו גם הם על מעורבותם ועל חלקם בהקשר לאתר "וואלה". כזכור, כפי שפרסמנו במהלך סוף השבוע, החוקרים עימתו את ראש הממשלה עם עדותו של עד המדינה חפץ
 
נזכיר כי במסגרת "עדות הניקיון" של עד המדינה חפץ, הוא מסר לחוקרים הקלטות שנבחנו על ידי היועמ"ש אביחי מנדלבליט, שלאחר מכן אישר את החתימה על הסכם עד המדינה. על פי הידוע, באותן הקלטות וכן במסרונים ובעדות שמסר חפץ לחוקרים, הוא חושף את מעורבותו של ראש הממשלה בכל הקשור למיזוג של בזק והן את מעורבותם של בני משפחת נתניהו בדרישות לקבל סיקור אוהד באתר "וואלה" כתמורה לכאורה על ההטבות המפליגות שהוביל ראש הממשלה במסגרת המיזוג של בזק.