אשת ראש הממשלה שרה נתניהו, ובנה יאיר התלוננו אתמול במחלקה לחקירות שוטרים באמצעות עורך דינם, יוסי כהן, בטענה כי חוקרי להב 433 הדליפו מידע חלקי ומסולף לכלי התקשורת. נצ"מ בדימוס נחום לוי, לשעבר יועץ מבקר המדינה במאבק בשחיתות, התייחס היום (חמישי) בשיחה עם יואב לימור ואלון בן דוד ב-103FM לתלונת משפחת נתניהו: "אחד משלושה גופים מדליף לתקשורת - עורכי הדין, השוטרים או הפרקליטים. אם עורך דין יוסי כהן ירצה שכולם ייחקרו כדי לבחון מי הדליף אז כך יהיה".





לדברי ניצב בדימוס לוי, נמצא כי ברוב המקרים ההדלפות מגיעות מעורכי הדין של החשודים עצמם ולא מרשויות האכיפה. "בשנים האחרונות לא היה חשוד אחד שלא טען שמדליפים נגדו וניסה להראות שהחקירה נגדו לא אמינה. אך בסופו של יום ישנן ראיות שיוכיחו את האשמות נגד כל חשוד, וההדלפות לא ישרתו את החשודים בדבר בסופו של דבר".



כשנשאל כיצד פונים לראש הממשלה כנחקר השיב הקצין המשטרה לשעבר: "פונים אליו בכבוד אך גם פועלים באגרסיביות כשיש צורך. כשחוקרים ראש ממשלה החוקר תמיד ירגיש שהוא עם יד אחת קשורה כי הנחקר בעצם שולט בלוחות הזמנים ובוחר מתי להיחקר ואיך, זה מסובך".



על סירובה של שרה נתניהו לעימות עם ניר חפץ סיפר: "כל נחקר רשאי לסרב לעימות ולשמור על זכות השתיקה. אם המשטרה הייתה רוצה היא יכלה להכניס את ניר חפץ ואת שרה נתניהו לחדר סגור וניר חפץ היה מטיח בה את ההאשמות. גם אז מותר לה לשתוק".



כזכור, אתמול שלחה משפחת נתניהו מכתב תלונה למחלקה לחקירות שוטרים, בו היא טוענת כי מיד לאחר סיום חקירתם של שרה נתניהו, ובנה יאיר, בלה"ב 433 וברשות ניירות ערך "החל מחול שדים שקרי, מתוזמן ומתוזמר סביב חקירתם בכלי התקשורת". 

לפי התלונה, שעות ספורות לאחר סיום החקירה, התפרסמו בתקשורת "טענות כוזבות, מסולפות ומעוותות" אודות הנאמר בחקירה, כולל "חלקי ציטוטים מדברים שאכן נאמרו בחקירה ואשר היו ידועים רק לחוקרים ולמרשיי". כמו כן, עורך דינה של משפחת נתניהו טוען כי פורסמו עובדות שהיו ידועות רק לחוקרים, כגון בקשת החוקרים לערוך עימות למרשיו, העובדה שיאיר נתניהו נחקר במשרדי ני"ע וטיב החדשות נגדו, גרסאותיהם של מרשיו לגבי הודעות מטלפונים ניידים ופרטים נוספים שהיו ידועים רק לחוקרי המשטרה. 
עו"ד כהן הוסיף כי במהלך חקירתה הקודמת של רעיית ראש הממשלה הודלף כי היא נחקרת באזהרה ומפכ"ל המשטרה הפנה אצבע מרשיעה בטענה שההדלפה נעשתה על ידה" במהלך הפסקה בחקירתה ולאחר שהוזהרה לא לעשות זאת. עורך הדין כתב כי מדובר בטענה "מגוחכת" וכי העובדה שמרשתו עומדת להיחקר באזהרה  פורסמה בתקשורת ארבעה ימים לפני מועד החקירה. לפי התלונה, ההדלפות מהוות ע

 


עריכה: איתמר זיגלמן