עבירות תנועה הם דבר נפוץ בישראל, אך לא כל יום העבירות נערכות מעל לגובה פני הקרקע. משטרת ישראל עצרה תושב איתמר בחשד שהקים שדה תעופה פיראטי, וממנו הפעיל שני מסוקים ומטוס מסוג אולטרה לייט, וזאת ללא תיאום עם רשות התעופה האזרחית או רישיון טייס. תחילת הפרשה במהלך מבצע "ביעור חמץ" שביצעה המשטרה באמצע השבוע, אז נמצא בשדה התעופה הסגור עטרות סמוך לירושלים מסוק, כשסמוך אליו שני חשודים, שנלקחו לחקירה.



הבוקר (חמישי) גילתה המשטרה האנגר ביישוב איתמר ובו מסוק נוסף ומטוס קל מסוג אולטרה לייט, יחד עם מה שנראה כמו שדה תעופה אלטרנטיבי, ממנו - על פי החשד, היה החשוד ממריא עם כלי הטיס. מהמשטרה נמסר כי "כי בהתנהגותו סיכן החשוד כלי תעופה אזרחיים וצבאיים במרחב האווירי של ישראל בכך שעל פי החשד לא רק שטס ללא רישיון ועם כלי טייס שלא עומדים בקריטריונים הנדרשים אלא אף היה ממריא, טס ונוחת ללא כל אישור".



המסוק שהוחרם מובל מהיישוב איתמר, צילום: דוברות המשטרה
המסוק שהוחרם מובל מהיישוב איתמר, צילום: דוברות המשטרה



עו"ד נתי רום המייצג את המשיב מסר בתגובה: "בלתי נתפס שלצורך יחסי ציבור משטרת ישראל עוברת על החוק, מדליפה חומרי חקירה, זאת על אף שהן בית משפט השלום הן בית משפט המחוזי קבעו כי העניין ידון בדלתיים סגורות. ולגוף העניין הרי שמדובר בנקמנות של משטרת ישראל במרשי. משטרת ישראל כבר סגרה 7 חקירות דומות נגד מרשי ואני מקווה שיחכימו לסגור גם חקירה זו. אנו סבורים שאכן הגיע הזמן להחיל ריבונות ובכלל זה את חוקי התעופה ביו"ש בהתאם לחוק הישראלי אך לצערנו זה עדיין לא המצב".



ביעור חמץ: 2,300 שוטרים ולוחמי מג"ב, 468 שב"חים נעצרו



כזכור, מבצע ביעור חמץ משטרת ישראל ומג"ב עצרו 583 בני אדם, 468 מהם שוהים בלתי חוקיים, 24 חשודים בהסעת שב"חים, 17 בהלנתם, 8 בהעסקתם ו-14 נוספים החשודים בפעילות טרור. בנוסף לכך, במהלך המבצע הוחרם מסוק ונעצרו שני חשודים בהטסתו ללא רישיון, עשרות קילוגרמים של סמים, כלי נשק, ועוד. במבצע השתתפו 2,300 לוחמי ולוחמות משמר הגבול, שוטרים ומתנדבים, בסיוע היחידה האווירית של המשטרה, יחידת אתג"ר וכוחות משטרה נוספים.



לקראת המבצע, אספו במשמר הגבול מידע מודיעיני זה שבועות, ומהמשטרה נמסר כי מדובר במבצע רחב היקף ששילב כוחות משטרה רבים ומגוונים שפעלו לחיזוק ביטחונו של האזרח הנורמטיבי בישראל. במבצע השתתפו אלפי לוחמים ושוטרים בפעילויות אכיפה שונות ברחבי הארץ. במשטרה סיכמו את המבצע, ואמרו כי "על אף העיתוי, שבוע לפני חג הפסח, מדובר במבצע המהווה חלק ממגוון פעולות אכיפה המתבצעות יום יום ע"י שוטרים ולוחמי מג״ב בכל רחבי הארץ".