במשטרה החלו הבוקר (שישי) להיערך לעומסים כבדים הערב ובמהלך ימי חול המועד פסח.באגף התנועה במשטרה נערכים בכוחות מתוגברים, בעיקר בצירים הבין־עירוניים. "תקופת החג וחול המועד מתאפיינת בעומסי תנועה גבוהים המגבירים את הסיכון בכבישים. לפיכך, שוטרי ומתנדבי אגף התנועה יפעלו בכוחות גלויים וסמויים על מנת לאכוף עבירות מסכנות חיים ועבירות בריונות בכביש", הזהירו במשטרה. במקביל, הודיעה המשטרה כי ייעשה מאמץ להקל על עומסי התנועה באמצעות אופנועים, ניידות ושוטרים שיכוונו את התנועה בצמתים הראשיים.

במשטרה העריכו כי עומסי התנועה העיקריים לקראת ליל הסדר ואחריו צפויים בכביש 2 בין נתניה לצומת ינאי; בכביש 4 – בין פרדסיה לעוגן; ובכביש 6 – בין עירון לעין תות. כמו כן, צפוי עומס בכביש 70 ובצמתים שילת, להבים ושוקת. הצפי הוא לעומסים כבדים בצירי תנועה בין־עירוניים ובסמוך לפארקים ואתרים החל מיום ראשון. במשטרת התנועה התריעו על כך שעומסים כבדים צפויים גם בסובב כנרת, בכביש 1 בין מוצא לגינות סחרוב, בצומת להבים ובנתיבי איילון.

מפת הפקקים, באדיבות משטרת ישראלמפת הפקקים, באדיבות משטרת ישראל

כך תעברו את מתקפת הקלוריות של פסח בשלום

# לא לשבור את הדיאטה ולא להתיר כל רסן. ניתן לאכול ממאכלי החג גם באופן מבוקר.

# לצמצם ככל הניתן את צריכת המצות (140 קלוריות למצה) ולא להתייחס אליהן כאל תוספת הכרחית לארוחה.

# להקפיד על שתייה מרובה - לפחות שבע־שמונה כוסות מים או נוזלים דיאטטיים ביום.

# להימנע מצריכת חטיפים בין הארוחות ולהתרחק מממתקי הפסח.

# להעדיף יין רוזה יבש (95 קלוריות לכוס) על פני יין אדום מתוק (170 קלוריות לכוס).

# להקפיד על צריכה מרובה של ירקות, במקום מאכלים עתירי אנרגיה.

# בארוחה בשרית, מומלץ להימנע ממאכלים מטוגנים.

# להעדיף דגים דלי שומן (מקרל, סלמון, סול, טונה) על פני דגים עתירי שומן (אמנון, נסיכת הנילוס, פורל). רצוי לבחור בדג שמשקלו נמוך, משום שהוא מכיל פחות אחוזי שומן. לדוגמה, דג קרפיון שמשקלו עד 300 גרם.

# להימנע מתוספות כלשהן במרק, למעט ירקות מבושלים.

# להגביל את מספר "ארוחות השחיתות" בחג ולהשתתף רק בהכרחיות שבהן.

# לנצל את הימים המתאימים לטיולים משפחתיים בחיק הטבע או לפעילות ספורטיבית.

העצות באדיבות אירית פורז - הדיאטנית הראשית של שירותי בריאות כללית