גיא פלג, כתב הפלילים של חברת "החדשות", התראיין הבוקר (שני) לתוכניתם של ניסים משעל, דרור רפאל וספי עובדיה ב-103FM, ושוחח על החשיפה כי המשטרה עצרה ארבעה חוקרים פרטיים בחשד שאספו מידע על בכיר ביחידת להב 433 לפני כשלושה חודשים. כזכור, המפכ"ל רמז למעצרים הללו בראיון לאילנה דיין שניתן כמה שבועות קודם לכן, במה שהוביל לסערה פוליטית.



פלג, התייחס למעצרים ואמר: "אני מודה שחשתי אי נוחות לפני שעליתי לשידור עם הידיעה הזו אמש. יש לי יותר שאלות מתשובות לידיעה הזו. אנחנו יודעים שנעצרו ארבעה חוקרים פרטיים שנחקרו באזהרה, כמה מהם הובאו לבית משפט והוארך מעצרם. בתוכנית 'עובדה' המפכ"ל אמר בקולו שיש למשטרה מידע על כך שאספו נגדה חומרים בתיק רגיש מאוד וכדי לא לזהם את החקירה הרגישה הועדף להציף את הנושא בצורה ציבורית. ההחלטה של המשטרה לא לפרט בנושא עוררה שאלות רבות. אילנה דיין חידדה בראיון עם מפכ"ל המשטרה שטען שמדובר בחוקרים המטפלים בתיקי נתניהו אך אנחנו לא יודעים אם מדובר בחוקרים פרטיים שנשכרו למטרה זו בלבד. כל העמימות הזו גורמת נזק מידתי לראש הממשלה כי אם ישנה טענה שראש הממשלה הפעיל חוקרים פרטיים כנגד המשטרה עליו לדעת זאת".






"אם נתניהו עומד מאחורי הדברים - ראוי שהנושא ייחקר"



"גם אני חשבתי ככה", הצטרף ספי עובדיה: "אם אכן ראש הממשלה עומד מאחורי הדברים ראוי שהנושא ייחקר. יכול להיות שהמפכ"ל לא היה יכול לספר יותר באותה עת כדי לא לפגוע בחקירה". השיב לו גיא פלג: "זה לא נראה לי סביר. חקירה סמויה היא כשהחשודים אינם יודעים עליה, אך החקירה הזו כבר התקיימה לפני שלושה חודשים, בכל זאת רק אתמול יכולנו לפרסם את הדברים. אפילו לא הוטל צו איסור פרסום בנושא, מדוע לא יצאה הודעה לעיתונות? זה חמק לכולנו מתחת לרדאר".



"זו חציית קו", טען ניסים משעל: "אני לא זוכר מקרים שכאלה בהם חוקרים פרטיים עקבו אחרי חוקרי משטרה". גיא פלג סיפר: "היו בעבר מקרים חמורים מאוד בהם חוקרי משטרה רבים היו תחת איומים מפורשים. מה שמוזר כאן באמת היא שלמשטרה היה מידע ממשי על כך שעוקבים אחריהם ומצד שני היא לא הציפה את הנושא לציבור. המפכ"ל אמר בקולו שהמשטרה החליטה לעצור את ההתעסקות בנושא מחשש שיפגע בחקירה כה רגישה ומאז לא שמענו על הנושא. למיטב ידיעתנו גל המעצרים החל ונפסק ואיננו יודעים מה עוד בוצע במהלך שלושת החודשים שחלפו. לציבור מגיע תשובות, אם המפכ"ל חושף בראיון כה משמעותי פרט שכזה עליו לפרט. היה עליו לאשר או להכחיש את הדברים שאמר. אם בוצעה פעולה כה אגרסיבית, שניסים הגדיר אותה כחציית קו, על המשטרה לתת לציבור תשובות מדוע הפעולות שביצעה נעצרו. המשטרה נוהגת לפעול באגרסיביות כשמנסים לפגוע בקציני משטרה, מדוע היא בחרה הפעם לסגת לאחור?"



עריכת תוכן 103FM: איתמר זיגלמן