פעוט בן חודש טבע היום (שני) למוות באמבט בחדש בית מלון באשדוד. על פי החשד, האם קילחה את התינוק, ובשלב מסוים הוא החליק לה מהידיים ובלע מים. הורי התינוק פנו לקבלת עזרה רפואית, והחלו בפעולות החייאה עד להגעת חובשים שפינו אותו לבית החולים אסותא בעיר, כשהם מבצעים בו פעולות החייאה. מאוחר יותר נקבע מותו.



אבי עמר חובש ביחידת האופנועים של איחוד הצלה שהגיע ראשון לזירה סיפר: "כשהגעתי למקום האבא ביצע בו פעולות החייאה תוך הדרכה טלפונית ממוקד איחוד הצלה. המשכתי בפעולות ההחייאה עד להגעת חובשים נוספים וצוות ניידת טיפול נמרץ שהעבירו את הפעוט, תוך המשך פעולות החייאה במצב אנוש לבית החולים. על פי הדיווח, הפעוט איבד את ההכרה תוך כדי מקלחת באמבטיה בחדרם במלון בו הם שוהים לרגל חג הפסח. צוותי חוס"ן, היחידה לסיוע נפשי של איחוד הצלה, הוזעק למקום עקב אופי האירוע". פרמדיק מד"א רכוב על אופנוע נאור סבג סיפר: "כשנכנסו לחדר ראינו את הפעוט מחוסר הכרה כשמבוצעת בו החייאה בהדרכה טלפונית. הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים שכלל תרופות, הנשמות ועיסויים ופינינו אותו לבי"ח תוך כדי המשך פעולות החייאה כשמצבו קריטי". 




מלון מיאמי בו טבע הפעוט. צילום: לירון מולדובן
מלון מיאמי בו טבע הפעוט. צילום: לירון מולדובן



ארגון 'בטרם': כ-160 ילדים טבעו בעשור האחרון



מנתוני ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים עולה כי בין השנים 2008-2018, מתו 159 ילדים בישראל עקב טביעה, מתוכם שבעה קיפחו את חייהם עקב טביעה באמבטיה. כ-34% ממקרי הטביעה שהסתיימו במוות בשנים אלו, הנם של ילדים בגילי 4-0. בשנת 2017 מתו 15 ילדים כתוצאה מטביעות, בעוד שבשנת 2018 מתו שניים כתוצאה מכך.



אורלי סילבינגר, מנכלית ארגון בטרם לבטיחות ילדים: "חופשה עם הילדים מצריכה ערנות מוגברת של ההורים והקפדה על כללי הבטיחות. לילדים בגיל הרך, נדרשת השגחה צמודה ופעילה של מבוגר בכל שהות ליד כל מקור מים. המבוגר המשגיח יהיה במרחק נגיעה מהילד ובקשר עין עמו, ויהיה פנוי מכל עיסוק אחר, כמו שיחה, קריאה או דיבור בטלפון. חשוב להקפיד לרוקן את המים בתום השימוש מכל מיכל מים, לרבות דליים, גיגיות, בריכות ואמבט. ילד עלול לטבוע גם במים רדודים שעומקם כגובה הטלפון הסלולרי שכולנו מחזיקים בכיס".