ארגון 'אם תרצו' מפרסם הערב (רביעי) סרטון בו הוא תוקף את הקרן החדשה לישראל והעומדת בראשה, טליה ששון, שהואשמה על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו כמי שאחראית לקריסת ההסכם עם רואנדה לגבי גירוש המסתננים והוא אף קרא להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית. בסרטון מובא חייל בשם יותם ומנגד מוצגת ששון, כמי שנלחמת בחיילים ובאלו המבקשים לחיות במקומות כמו דרום תל אביב.



מוקדם יותר בעקבות קריאת 'בצלם' לחיילי צה"ל לסרב פקודה ולא לירות אל עבר המפגינים ברצועת עזה, פנה הארגון אל היועמ"ש בדרישה לחקור את הארגון. בהודעה שפרסמו נכתב "עד-כאן! קריאה לסרבנות היא קו אדום! פנינו הערב ליועמ"ש בדרישה לחקור את ארגון 'בצלם'. ארגון 'בצלם', אחד מארגוני הדגל של הקרן לישראל חדשה, קורא לחיילי צה"ל לאמץ את שקריו, למרוד ולסרב פקודה.



"את השתולים האלה לא מעניין שחמאס היא ישות טרור צמאת-דם", נכתב עוד, "שרוב מוחלט של אלו המגיעים לפרוץ את הגדר וישובי עוטף עזה הוכחו כמחבלים בתחפושת, ולא מעניין אותם ביטחון מדינת ישראל. כך - הם חוצים את כל הקווים האדומים וקוראים לסירוב פקודה המוני, מעשה שמהווה עבירה פלילית על-פי חוק. מבחינת "בצלם", השירות בצה"ל הוא תכנית כבקשתך, ובמקרה הזה, תכנית לבקשת ארגון פוליטי זר - הקרן לישראל חדשה, ומדינות אירופיות זרות. החל מ-2012 קיבלה "בצלם" 34,410,367 ש"ח ממדינות זרות. בין 2008 ל-2016 קיבלה "בצלם" 8,448,518 ש"ח מהתאגיד הזר "הקרן החדשה לישראל".



"הקמפיין החדש שלהם הוא הסתה למרי אזרחי לכל דבר", המשיכו, "הסרבנות סודקת את יסודות הצבא והמדינה. ברגע שארגונים מרשים לעצמם לשבור את כללי המשחק הדמוקרטיים, כך יתפורר צבא ההגנה לישראל - הכוח היחיד שמחזיק אותנו פה. אך את ארגוני הדה-לגיטימציה של הקרן מעניין רק דבר אחד - פגיעה ביכולת ההתגוננות של ישראל וכרסום זכות קיומה של ישראל כמדינה יהודית. כשאנחנו נלחמים בטרור, השתולים נלחמים בנו".



בתגובה לסרטון מסרו בקרן החדשה לישראל: "הידיים ידי 'אם תרצו' אבל הקול, קולו של ראש הממשלה נתניהו. אין גבול לשפל המוסרי של תנועת אם תרצו. אחרי שהסיתו נגד אמנים בקמפיין השתולים המחליא, הם יצרו סרטון מיזוגני, אלים, שקרי ומסית. החברה הישראלית כבר ידעה רצח פוליטי לאחר מסע הסתה ואם תרצו מובילים אותנו לשם.  אנחנו מצפים מכל הקשת הפוליטית להוקיע את הארגון שחרט הפצת שנאה ואלימות בחברה הישראלית".