המשטרה תשיק הערב (ראשון) את המוקד הארצי "110" לפניות הציבור ולמסירת מידע, וזאת כחלק מהפקת הלקחים והסקת מסקנות מפרשת חטיפת הנערים, המוכרת כ"שובו בנים". נציין כי המוקד פועל כבר ללא פרסום מאז יוני 2015, ועד כה נקלטו בו כארבעה מיליון פניות. מדובר ביותר ממיליון פניות בשנה ש"נחסכו" ממוקד 100, שהנו מוקד החירום של המשטרה. על פי הצפי, הכמות תגדל באופן משמעותי בעקבות הקמפיין שיושק החל מהערב, בכיכובם של שוטרים והסטנדאפיסט נדב אבקסיס, מה שיוביל לאפשרות מתן מענה מהיר במוקד 100 בשעת החירום.



יש לציין כי כ-12% מהשיחות אליו הן בשפה ערבית, בעוד שרוב השיחות הן בשפה העברית. כמו כן, שלושה אחוז מהפונים עושים זאת בגין אירועים חדשים, וכי יש למוקדנים את היכולת לפתוח אירועים בזמן חירום ולנתב אותם למחוז המטפל בנושא במוקד הארצי, זאת בניגוד למוקד 100.



כמו כן, המוקד פועל ב-34 עמדות, כאשר בין הפונים גם תושבי שטחים, בעיקר בתקופות החגים. מלבד זאת, המוקד נותן שירות גם במקרים שבהם יש גלי הצתות, שריפות ושלגים, חסימות כבישים וכדומה.



למוקד יש את האפשרות לנהל קשר ישיר עם רשויות מקומיות, מוקדי ממשלה אחרים וחברות ענק גדולות, שיתנו מענה לדיווחים. לדברי המפכ"ל, המענה הזה הוא בשיחת טלפון נטו, זאת משום שהאזרחים מעדיפים לשמוע את השוטרים בשיחות. 



כרגע מאפיינים את המוקד שני נושאים מרכזיים, שהראשון מביניהם הוא אכיפת החוק. למעשה, במשטרה מבינים שהאזרחים לא רוצים לעבור על החוק ושואלים שאלות בנושא, ולכן כעת יינתן להם מענה מסודר דרך המוקד החדש בנושא זה.



השר לביטחון פנים גלעד ארדן אמר היום בביקור במוקד המשטרה בחולון כי "משטרת ישראל תהיה, למיטב ידיעתי, בין הראשונות בעולם שתוכל לתת מענה לפניות מכוונות (כאלה שמגיעות מרשתות חברתיות), שינותבו באופן מיידי". במשטרה הדגישו גם כי "מירב המידע האפשרי יינתן לאזרחים בזמן אירוע חי, כולל מפות וכדומה".