למעלה משנה אחרי נסיון פינוי ההתיישבות הבדואית הבלתי חוקית באום אל חיראן שבנגב, אירוע שבמהלכו נדרס השוטר ארז עמדי למוות, ונהרג תושב המקום יעקוב אבו אל קיעאן, חתמו הלילה (רביעי) תושבי הכפר על מסמך הסכמה לפינוי. החתימה הזו היא אקורד סיום של מהלך מאומץ שהוביל בתקופה האחרונה מנכ"ל הרשות להסדרת התיישבות הבדואים, יאיר מעיין.



במסגרת ההסכם יעברו תושבי אום אל חיראן, כ- 90 משפחות הכוללות קרוב ל- 400 נפש, לשכונה 12 בחורה. המעבר יחל כבר בחודש הקרוב. כל משפחה תקבל סכום כסף נוסף בתמורה לנכונותה לעבור כבר כעת, עוד בטרם בניית ביתה החדש.



לפי ההסכם תעניק המדינה לזכאים – זוגות נשואים, רווקים מעל גיל 24 ומשפחות חד הוריות – מגרש על שטח ממוצע של 700 מ"ר. בנוסף תינתן לעוברים האפשרות לרכוש מגרשים נוספים, עבור ילדיהם הקטנים שלא מוגדרים כזכאים, במחיר של כ- 170 אלף שקל למגרש. המדינה גם תפצה את המפונים בגין הבניה הבלתי חוקית שיעזבו, לפי מפתח למטר מרובע שהקבע וסוכם איתם. עוד סוכם כי תושבי אום אל חיראן המתפנים יקבל מהמדינה שטחים לטובת מיזמים חקלאיים, דוגמת מכלאות לכבשים, שטח למטעי זיתים, וכדומה. כאמור, הלילה חתמו נציגי התושבים על ההסכם.