"ישראל בעצם לוקחת את בשאר אל אסד כבן ערובה", כך טען העיתונאי בן כספית בראיון לרדיו 103FM לתכניתם של דרור רפאל, ניסים משעל וספי עובדיה. כספית התייחס לפרסום שלו הבוקר (רביעי) במעריב על כך שגורמים במערכת הביטחון אומרים שבמידה ואיראן תתקוף את ישראל, היא תפיל את משטר אסד.



כספית אמר כי "הערכה בישראל שאיראן תגיב על התקיפה בסוריה דרך אדמת סוריה ולכן גורמי ביטחון בכירים אומרים לי הבוקר שאם איראן תנסה לפגוע בישראל משטר סוריה אסד ישלם את המחיר ומאיימים לחסל אותו. ישראל לבשה את חליפות האיומים ועכשיו טהרן תצטרך לבצע הערכה מחדש אם כדאי לה לסכן את הציר שבנתה בסוריה במשך שנים בסכסוך נגד ישראל שתטרוף את הקלפים. אני לומד מכל הסיפור שישראל ממשיכה ללכת עד הסוף ולא מתרשמת מטראמפ שמתכנן לעזוב את הסכם הגרעין האיראני ומהנושא הרוסי. יהיה לנו קיץ מעניין".





עוד אמר כספית כי "צפויה לנו תקיפה כלשהי של הבריטים, הצרפתים והאמריקאים באופן אווירי שתגבה מאסד מחיר יקר. התמונות שזרמו מלפני יומיים מדמשק הם בלתי נתפסות וחייבות להימנע".



ראש אמ"ן לשעבר והאלוף במילואים עמוס ידלין, התייחס גם הוא בתכנית להכנות ישראל לתקיפה איראנית וטען ש"עלינו להסתכל על התמונה בזווית רחבה יותר. אנחנו נכנסים לחודש מאי בו טראמפ צפוי לפרוש מהסכם הגרעין עם איראן. במכון למחקרי ביטחון לאומי נערכנו לחודש הזה בידיעה שהוא יהיה חודש מתוח. להפתעתנו חודש אפריל הקדים אותנו והמתיחות החלה מוקדם מהצפוי לאחר התקיפה איראנית בשטח סוריה והשימוש של אסד בנשק כימי כנגד עמו. כעת אנחנו נערכים לשתי התקיפות שעלולות לבוא לאזורינו, תקיפה של טראמפ על אסד שהשתמש בנשק כימי ותגובה איראנית על התקיפה המשויכת לישראל".



"האיראנים יגיבו למתקפה באיזושהי דרך", הדגיש, "הנקמה תוגש אלינו כשהיא קרה והם לא מוכרחים לבצע את הפעולה היום, זו גם יכולה להיות פעולת טרור בגבול ועלינו להיערך בהתאם".



על מריבת המעצמות הגדולות ומעורבותה של ישראל אמר ידלין כי "ראש הממשלה ושר הביטחון הבהירו בצורה ברורה באמצעי התקשורת שהיעד של ישראל הוא לא לאפשר לאיראן להתבסס בסוריה תוך ביטול הסכם הגרעין. אלו יעדים חשובים וברור לנו שיהיה להם מחיר. יש הרבה דברים שאנחנו יכולים לעשות לבדנו, אנחנו לא צריכים את ארצות הברית כדי לחסל את משטר אסד. במידה ונדרש למלחמה באדמת איראן נזדקק לארצות הברית. אני מקווה שבזמן שאנחנו מדברים הגורמים הרלוונטיים בישראל דנים עם ארצות הברית על הפעולות הנדרשות כדי להיערך למתקפה".



עריכה ב-103FM: איתמר זיגלמן