ראש עיריית חיפה יונה יהב העניק אות הוקרה על מפעל חיים למנכ"ל עמותת יד עזר לחבר שמעון סבג. האות הוענק במהלך הטקס המרכזי ליום השואה, שנערך ברחבת יד לניצול, לעיני אלף מוזמנים בהם שרים, חברי כנסה ומאות ניצולי שואה.  "אתה לבד לקחת על עצמך נטל שמדינה לוקחת. כבר 20 שנים שאתה דואג יום ולילה לניצולי שואה, ואתה עושה זאת בחדווה ובאהבה ואנחנו מוקירים אותך על כך", אמר יהב בברכתו. 

לטקס המרשים הגיעו ניצולי שואה מכל הארץ, בהם מאה דיירי הבית החם של קרית החסד של עמותת יד עזר לחבר, ראש עיריית חיפה, סגן השר ירון מזוז, יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג (המחנה הציוני), ח"כ אורן חזן (ליכוד), ח"כ לאה פדידה, נשיא השגרירות הנוצרית יורגן בולר, נשיא העמותה פרופסור ביל פרידמן, ראשי ערים, השופטת אספרנסה אלון, יו"ר נעמת בחיפה תמי ברק, שגרירים, קונסולים, רבנים, חיילים, תלמידים וקהל רב.
יהב גילה במהלך הטקס כיצד הכיר את סבג. "פגשתי אותו לפני 20 שנים כשהיה בדרכו לתוכנית רדיו. הוא סיפר לו שהוא חייב לחתן זוג שאין להם אולם, אין להם כסף ואין להם אורחים", אמר, "עניתי לו בוא איתי לתוכנית ונגייס כל מה שאתה צריך. גייסנו וסבג השיא אותם". הוא הוסיף: "זה האיש, הוא לא נרתע. אין ניצול שואה או נזקק שהוא השיב ריקם. הוא עושה דברים שלעיתים חובת מדינה לעשות. הוא עושה דברים שלעיתים מדינה לא יכולה לעשות הוא עושה יש מאין". יהב הסביר כי "הפנינה הזו שהקים כאן בהדר מתחם המגורים הנדיר ביופיו הוא התקומה. הוא התחושה שאותנו לא יכניעו".

סבג הודה לראש העיר ואמר לו: "אנחנו נעזרים בכם כל השנה. נעזרים במתנדבים. רוצים לעשור יחד לניצולי שואה. אין מבחינתי יום מאושר יותר כשאני רואה ניצול שואה שעבר את הגיהינום כשהוא מחייך לקרוביו מאושר. זקן מאושר וחזר נפשית ככה אני רואה את זה". הוא הוסיף כי "ההוקרה היא לי אבל התודה היא לניצולי השואה שבזכותם ובזכות הקרבתם אנחנו כאן".