פחות מיממה אחרי שפורסמו התמונות של תוצאות התקיפה האמריקאית, יועץ של משרד ההגנה הרוסי טען בשיחה עם "כאן 11" כי הוא לא יודע איך אפשר להסביר את התיעוד. "מקווה שאת מכירה את הסדרה האוס. זוכרת את המוטו שלו - כולם משקרים?", אמר היום (ראשון) בראיון, "אסד הוא לא היחיד באזור שמשקר, גם ישראל עושה את זה". 
הוא העריך מה צפוי לקרות בעתיד בחזית הצפונית: "אסד ימשיך להתקדם למובלעות המורדים, ובקרוב ישלוט בכל סוריה". היועץ שיתף באפשרות התגובה רוסית, שהוא מגדיר כ"טובה ביותר" - "שליחה מאסיבית של כלי נשק מתקדמים למשטר אסד". הוא סיכם: "עד כמה זה יהיה קטלני? בישראל הרגישו את זה כשהמטוס שלהם נפל".

מוקדם יותר היום דווח כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שוחח היום עם נשיא איראן חסן רוחאני ודן עמו בנוגע למצב בסוריה. שני האישים הודו שהמתקפה של המערב במדינה פגעה בסיכוי לפתרון מדיני. הנשיא הרוסי אמר למקבילו האיראני כי תקיפה נוספת בסוריה תגרום לכאוס במערכת הבינלאומית. 
במקביל שגרירת ארה"ב באו"ם, ניקי היילי, אמרה כי ארה"ב לא תוציא את כוחותיה מסוריה עד אשר יושגו כל היעדים שהוצבו. היילי הוסיפה ואמרה שהיחסים עם רוסיה ואמרה "מתוחים מאוד", בחלקם בגלל סוריה, אך וושינגטון עדיין מקווה ליחסים טובים יותר. עוד אמרה כי ארה"ב לא תנהל דיאלוג מול סוריה.
אתמול התעמתו שגרירי ארה"ב ורוסיה לאו"ם במהלך דיון מיוחד שנערך בנושא במועצת הביטחון של הגוף הבינלאומי, בו נדחתה הצעה רוסיה להעביר החלטה שתגנה את "התוקפנות נגד הרפובליקה הערבית הסורית על ידי ארה"ב ובעלות בריתה, תוך הפרה של החוק הבינלאומי ושל אמנת האו"ם". 
"הזמן לדיבורים נגמר אתמול בלילה", אמרה היילי בפתח דבריה אתמול, והוסיפה: "אנחנו כאן היום כי ארה"ב, צרפת ובריטניה פעלו לא מתוך נקמה או על מנת להעניש, אלא כדי להראות שיש מחיר לשימוש בנשק כימי".
בתוך כך, היא איימה כי מדינתה מוכנה לפעול שוב מול משטרו של אסד, במקרה שבו ישתמש בנשק כימי שוב: "המסר שלנו ברור - ארה"ב לא תאפשר למשטר אסד להמשיך להשתמש בנשק כימי. במידה וסוריה תשתמש שוב בנשק כימי, ארה"ב תהיה דרוכה ומוכנה לפעול שוב. כשהנשיא מציב קו אדום, הוא מוודא שלא יחצו אותו".