ראש הממשלה בנימין נתניהו העלה הערב (שלישי) לחשבון הטוויטר שלו, פוסט בו סיפר על תחושותיו כראש ממשלה שהוא גם אח שכול ליוני ז"ל, שנפל במהלך מבצע אנטבה, ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל אותו מציינים ברחבי המדינה. "הערב, האבל הפרטי שלי מתערבב עם הכאב הלאומי. הערב, אני זוכר את אחי החייל שנפל על הגנת המולדת", כתב ראש הממשלה. 

"הערב, כמו בכל יום בחיי, אני זוכר את אחי האהוב יוני. יוני, ככל שהשנים חולפות, הגעגוע רק גדל, והכאב רק הופך עמוק יותר". 

מוקדם יותר נשא דברים נתניהו בטקס יום הזיכרון בבית יד לבנים בירושלים, והתייחס לאובדן הגדול של המשפחות השכולות: "אהובי נפשנו נעקרו מתוכנו. 23,646 חללי מערכות ישראל מאז החלה תחיית עמנו, אליהם מצטרפים אלפי הקורבנות של פעולות האיבה. אין לכך אף פעם מרפא אמיתי, כל משפחה וייסוריה, כל משפחה וגבורתה. לבחור מחדש בחיים אחרי שברון הלב זוהי גדלות נפש. אני פוגע עם רעייתי משפחות שכולות רבות שחוזרות אל החיים באמצעות המשכת דרכם של הנופלים, מחויבות למדינה, אהבת המולדת, דאגה לאחר, אחריות, חסד, מתן כתף להישען עליה. וגם ביום המיוחד הזה אנו עומדים כתף אל כתף כעם מלוכד שרואה בבהירות את יסודות חייו וקיומו".

נתניהו בטקס יום הזיכרון, הערב בירושלים. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
נתניהו בטקס יום הזיכרון, הערב בירושלים. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90


ראש הממשלה הוסיף: "איננו שוכחים לרגע אחד אפילו את נעדרנו, הדר גולדין ואורון שאול, ואנחנו מחויבים להחזרת הבנים הביתה וגם את אברה מנגיסטו. איננו שוכחים לרגע את פצועינו ואנחנו מאחלים להם באהבה רבה איחולי החלמה. מעטים מול רבים עמדנו במלחמת העצמאות, דלים בנשק, נערים צעירים לצד פליטי שואה שהישר מירידתם לאוניה נשלחו לקרב. המסר שהותירו הנופלים חד וברור, ייתכן שחיינו יהיו קצרים מדי אבל הבטחנו את חיי האומה לעד, והם אכן נתנו לנו את האפשרות לחיות, בזכותם ובזכות ממשיכי דרכם אנחנו כאן".