המשורר והסופר יהונתן גפן העלה הערב (שבת) פוסט לחשבון הפייסבוק שלו בו כינה את שרת התרבות מירי רגב "וולגרית", ואת טקס הדלקת המשואות "חפלה", והתייחס לתורת האבולוציה. גפן העלה תמונה לצד הכיתוב: "בחפלה של השבעים אני חושב שדרווין צדק בהחלט: כל מה שוולגרי שורד". השרה רגב הייתה אחראית לארגון טקס הדלקת המשואות בערב יום העצמאות.



כזכור, גפן השווה בחודש שעבר בין הנערה הפלסטינית עאהד תמימי, שהיכתה חיילי צה"ל בכפר נבי צאלח, לבין אנה פרנק: "היא ראויה להערכה גדולה ביותר, גם הפלסטינים צריכים טרומפלדור משלהם, מישהו משלהם. ואם לביבי היה שכל ואם ביבי בכלל היה פניו לשלום באיזושהי צורה, הוא היה אומר שיש לו הערכה רבה לילדה הזאת שבאומץ לב סטרה לחייל".



עם זאת, גפן הבהיר כי "אני נגד סטירות לחיילים בגדול". כאשר נשאל אם הוא יכול להבין מחבלים מתאבדים, השיב: "המתאבד הראשון היה יהודי שקוראים לו שמשון הגיבור, הוא היה שהיד. אני לא יודע לכמה טירוף אתה יכול להגיע אחרי 50 שנה שאתה פליט". 



יהונתן גפן. צילום: אבי קקון
יהונתן גפן. צילום: אבי קקון



בתחילת החודש, השחקנית רבקה מיכאלי אמרה בראיון לכאן ב' כי לשרה רגב יש בעיה "ביולוגית" וכי "חסר לה תא" בגוף. "הטעויות שהיא עושה נובעות ככל הנראה מחוסר יכולת מובנית אצלה ולכן אני אגיד לך שזה עניין ביולוגי", אמרה השחקנית. "כן, ביולוגי. כל ההחלטות שלה, היא פשוט לא יכולה לחשוב אחרת. חסר לה תא אחד, חסר לה תא שקוראים לו תרבות".