חשיפת מעריב על כך שאין בכוונת השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, להאריך את כהונתו של מפכ"ל המשטרה, רוני אלשיך, הפכה לשיחת היום (ראשון) גם בתוך המשטרה ובקרב קצינים בכירים והעיסוק ביורש הפוטנציאלי מבין הניצבים המכהנים החל.



בשיחות של גורמים במשטרה עם 'מעריב אונליין' עלה כי בקרב הקצינים קיים קונצנזוס כמעט מלא סביב מפקד מחוז ירושלים, ניצב יורם הלוי, שזוכה להערכה רבה ולהוקרה על שינויים שחולל במחוזות עליהם פיקד הן במחוז הדרומי בתקופת עופרת יצוקה וצוק איתן, הן במחוז ירושלים כשהחליט לקרב את הציבור המוסלמי.



"הוא איש עבודה, יצירתי, כריזמתי ואיכותי", אמרו אותם גורמים, "מבין כל הקצינים אפשר למנות אולי שניים או שלושה קצינים שיכולים להתמודד לתפקיד המפכ"ל אבל הראוי ביותר זה ניצב הלוי. הוא ניהל את המחוז ביד רמה ועשה בו דברים עצומים, הוא הגיע לירושלים וחולל שם מהפכה של ממש ולא בכדי אנחנו בתקופה שקטה ורגועה, תודה לאל. זה קצין מהוותיקים שישנם בארגון, שבא מתוך המערכת, התחיל מלמטה וצמח מתוכה. האיש הזה הוא התקווה הגדולה של הקצינים והשוטרים".



ניצב יורם הלוי עם המפכ"ל אלשיך והשר ארדן. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



יחד איתו מוזכרים גם שמותיהם של סמפכ"ל המשטרה, ניצב זוהר דביר, לשעבר מפקד מחוז צפון, אלא שלגביו ישנם הטוענים כי בחן אפשרות לפרישה ולכן מועמדותו לא תהיה רלוונטית, מה גם שבהשוואה לניצב הלוי, האחרון גובר עליו מבחינת תרומתו לארגון.



אלשיך לא הופתע מחשיפת מעריב אודות כוונתו של השר גלעד ארדן שלא להאריך את כהונתו בדצמבר הקרוב. למרות שבאופן רשמי המפכ"ל לא מתייחס לנושא , למקורביו אמר בשיחות סגורות כי "מעולם לא ביקשתי לעצמי את התפקיד, הציעו לי אותו פעם אחר פעם ובסופו של דבר נעתרתי לבקשה רק מתוך שליחות למען עם ישראל ומתוך כוונה לשיפור פני המשטרה".



לדבריו, הוא עשה מהפיכות בהרבה מאד תחומים והוא ישמח מאד להמשיך אותם ויש לו עוד מטרות להגשים. מצד שני אמר כי "אעשה זאת רק בתנאי שאוכל להישאר נאמן לאותם ערכים שהובילו אותי בכל 36 השנים שבהן אני משרת בגופי הביטחון השונים". עוד הוסיף באותן שיחות כי "אם אני צריך לוותר על הערכים שלי כדי להמשיך בתפקיד אני מוותר מראש, שיחפשו מישהו אחר".



הבוקר פרסמנו במעריב אונליין כי השר ארדן לא מעוניין להאריך את כהונתו של המפכ"ל בשנה רביעית ובשבועות הקרובים הוא צפוי להתחיל בחיפוש אחר מועמד לתפקיד היוקרתי שיירש את אלשיך. רנ"צ אלשיך נכנס לתפקידו בדצמבר 2015 וע"פ המתוכנן תסתיים כהונתו בדצמבר 2018. בחלק מהמקרים זכה המפכ"ל המכהן להארכת הכהונה לתקופה של שנה, אולם מסתמן כי הנוהל המוכר לא יחול במקרה של אלשיך, שבינו לבין השר ארדן נתגלו במהלך הכהונה לא מעט מחלוקות.