הסערה סביב חשיפת מעריב לפיה השר לביטחון פנים גלעד ארדן לא יאריך את כהונת המפכ"ל רוני אלשיך נמשכת. סגנית יו"ר הכנסת, ח"כ רויטל סויד מהמחנה הציוני, התייחסה הבוקר (שני) להחלטה בשיחה עם ניסים משעל, ספי עובדיה ודרור רפאל ב-103FM: "אני חושבת שהיועץ המשפטי לממשלה חייב לומר באופן חד משמעי שראש הממשלה אינו יכול לעסוק בהארכת כהונתו של המפכ"ל כשהוא שקוע עד צוואר בחקירות. אנחנו בתקופה בה ישנה השתלחות חסרת תקדים ברשויות החוק ועלינו להאריך את כהונת המפכ"ל כדי שלא להיראות כמי שמנסים להטות את החקירות".


"זה הכל עניין של עיתוי", הדגישה חברת הכנסת, "אי הארכת כהונת המפכ"ל מעידה על חוסר אמון בו, ראש הממשלה נמצא בניגוד ענייניים חמור ומשתלח בגסות בגורמי אכיפת החוק, בכך הוא גורם לציבור לאבד את האמון במערכות הללו. אני לא זוכרת תקדים לימים שאנחנו עוברים היום. פניתי לשר ארדן וביקשתי ממנו להיות המבוגר האחראי ולגבות את הגוף שהוא עומד בראשו. היועץ המשפטי לממשלה חייב להוציא הודעה ברורה, שכשיש חשדות חמורים כל כך נגד ראש הממשלה הוא לא יכול לעסוק במינוי המפכ"ל הבא".



לשיחה הצטרף ניצב בדימוס אריה עמית, לשעבר מפקד מחוז ירושלים: "מדובר במסע של דה-לגיטימציה כנגד רשויות אכיפת החוק בהובלת ראש הממשלה והעלובים שנגררים אחריו. אותם אנשים חשו שטעו בבחירה באלשיך לתפקיד דווקא מכיוון עושה את עבודתו כמו שצריך ודואג שהחקירות יתנהלו כסדרם".

"מי שממנה את המפכ"ל היא המערכת הפוליטית ואין מנוס מהבעייתיות", אמר הניצב בדימוס. "על פי החוק, הממשלה בחסות ראש הממשלה אחראית למינוי המפכ"ל. איש לא חשב שראש הממשלה יהיה במצב הזה".

ניצב בדימוס אריה עמית. צילום: פלאש 90
ניצב בדימוס אריה עמית. צילום: פלאש 90


כשנשאל האם היה מוכן להתמנות במקום המפכ"ל אלשיך כשעננת חקירות ראש הממשלה ברקע אמר עמית: "אם תיפול החלטה לסיים את כהונתו של אלשיך ידרשו למפכ"ל חדש באופן המיידי. אי הארכת כהונתו של אלשיך היא נקמה של הפוליטיקאים במשטרה, אך אני סומך על כל מי שימונה כמפכ"ל במקומו. על פי ההערכות מפקד מחוז ירושלים, יורם הלוי עתיד להחליפו והוא בעל רזומה מעולה. אני סומך עליו שהוא יצליח לעמוד בלחצים וימשיך את החקירות ביושר".

עריכה: איתמר זיגלמן