הטרור הלאומני החקלאי הפך לתופעה נרחבת מצפון ועד לדרומה. המדינה ומשטרה מתקשות להתמודד עם התופעה ומותירות את החקלאים חסרי אונים. פיני בדש, ראש מועצת עומר, התייחס לתופעה בשיחה היום (שני) עם אראל סג"ל בתוכניתו ב-103FM. "הכי מטריד אותי אלו שנוסעים בכבישים הראשיים ויורים לכל כיוון בנשק אוטומטי, זה מצביע על כך שאיבדנו כל רסן", אמר בדש, "אנחנו שומעים את היריות הללו כל ערב ובסופי שבוע, אנחנו מוצאים בעומר לא פעם כדורים טועים שהגיעו מהחתונות הסוערות בכפרים הסמוכים, לא מזמן חדר כדור כזה לסלון של בית".



"ניסינו לפנות למשטרה, אך ללא הצלחה", המשיך, "הענישה בישראל כל כך מגוחכת ואנשים מבינים שהפשע משתלם. אחד השופטים העיד בפני שתפס אדם 40 פעמים על גניבת רכבים והוא לא ישב בכלא יום אחד. אני לא מבין איך אנחנו, מדינה כל כך חזקה, הצלחנו להיכנע לטרור הזה. בית המשפט העליון הפך להיות אור לגויים וחושך וצרה ליהודים".





"איבדנו את הנגב כי אנחנו איבדנו את יכולת ההישרדות שלנו", טען סג"ל, "איבדנו את הרצון שלנו לשמור על רכושנו ועל חיינו כאן. ממשלת ישראל אימפוטנטית שהיא מגיעה לאכיפת המשילות, ואין לה אומץ להתמודד עם תופעות שכאלה. לא צריך שיקומו אזרחים מתנדבים שיצטרפו ל'שומר החדש' צריכים שוטרים שיבצעו אכיפה בשטח".



לשיחה הצטרף גם יו"ר התאחדות האיכרים, דובי אמיתי, שמתגורר במטולה וסיפר על המתרחש בצפון. "כבר שנים שאנחנו סובלים מהצתות", סיפר, "זהו טרור חקלאי אמיתי. לא פעם מציתים את הכלים החקלאיים שלנו תוך פשיעה כלכלית שמסתתרת מאחוריה גבייה ו'פרוטקשיין'. חלק גדול מהמתיישבים נאלצים לשלם דמי חסות לכנופיות כי מערכת האכיפה מתעלמת ולא עושה דבר".



עוד הוסיף כי "חלק מהטרור מתבטא בגרימת נזקים לציוד על מנת להפחיד את התושבים ולגרום להם לנטוש את הקרקעות, ישנם חקלאים מיואשים שמחליטים לוותר ומוכרים את אדמתם כי נגמרו להם הכלים להילחם. לדעתי מגיע כסף מחוץ למדינת ישראל עבור אותם מפגעים כדי שיכולו לקנות את הקרקעות של היהודים וממשלת ישראל עיוורת לכך. על המדינה לקבל החלטה ולפעול. אני פונה לראש הממשלה לכנס את השרים הרלוונטיים, לראות את העובדות ולטפל בתופעה הנוראה הזו. זה לא עניין של תקציב זה עניין של מדיניות".



עריכה ב-103FM: איתמר זיגלמן