חשיפת "מעריב" על אודות כוונת השר לביטחון פנים גלעד ארדן שלא להאריך את כהונתו של מפכ"ל המשטרה רנ"צ רוני אלשייך מכה גלים בארגון.


בעוד השוטרים עוסקים בסוגיית המחליף המיועד, בקצונה הבכירה דנים במשמעות ההחלטה ובהשלכותיה על הארגון. לצד אלו הגורסים כי לא מדובר במהלך דרמטי וכי טוב שימונה שוב מפכ"ל שצמח במשטרה, יש הסבורים כי מדובר בהחלטה מנותקת מהמציאות הגובלת בשערורייה. "מדובר במפכ"ל שאומנם לא צמח בארגון, אבל מכיר את המקום על בוריו כאילו נולד וצמח מתוכו. עם הערכים והיכולות שהביא עמו, הוא הוביל לשינויים מהותיים כמעט בכל תחום", אמר גורם במערכת.



ואילו קצין בכיר אמר: "טענו בהתחלה שהוא קר ומנוכר, ועכשיו טוענים שהוא פוליטיקאי ואיש תקשורת. מדובר באדם מבריק שנכנס למערכת שהייתה על הקרשים ושיקם כל פינה שבה נגע. יש לו כבוד עצום לקצינים, לשוטרים ולארגון, והוא מאמין שהוא עוד יכול להצעיד אותו קדימה. לכן ההחלטה לסיים את כהונתו, אם התקבלה, לא התקבלה ממניעים מקצועיים – וזה בלשון המעטה".



הקצין הוסיף: "יש הבדל תהומי בין המשטרה בקדנציה הקודמת לארגון בתקופת כהונתו של אלשיך. צריך להסתכל לשוטרים ולקצינים בעיניים כדי להבין. נכון, תמיד יהיו כאלה שאינם מרוצים, אבל מדובר באדם ערכי שתרם המון למערכת. אם יסיימו את כהונתו, המשטרה תיפגע".



יו"ר הקואליציה ח"כ דודי אמסלם (הליכוד) התייחס אתמול בערוץ הכנסת לנושא והבהיר כי הוא מתנגד להארכת כהונת המפכ"ל בשנה נוספת. "אני בעמדה שלא מאריכים כהונה", אמר. "אתה עושה קדנציה, גמרת, אתה הולך. יש במדינת ישראל עוד כמה אלפי אנשים שיכולים להיות מפכ"לים. הכל בסדר, המדינה תימשך. המשטרה הייתה טובה לפני אלשיך ותהיה טובה גם אחריו".