טקס הדלקת המשואות ביום העצמאות האחרון עורר לא מעט אמוציות, ביקורת, ובעיקר הרגשה שהאירוע עצמו הפך להיות קצת פחות ממלכתי ממה שהוא היה אמור להיות. לכל המקרים שכבר פורסמו, באשר לנאום נתניהו, אדלשטיין, ועוד, הצטרפה עוד תקרית, שבסיסה הוא עימות בין השרה מירי רגב, לבין מגישת הטקס, יעל אבקסיס, שהנחתה אותו ביחד עם איש התקשורת, דני קושמרו. מי שלא פספסו הזדמנות להגיב על התקרית הם צמד שדרני הרדיו, טל ברמן ואביעד קיסוס, שדיברו ב-99FM, על מה שקרה לטקס, ועל התגובות של שני הצדדים.
 
"הסיפור המדהים של טקס יום העצמאות הוא החיכוך בין יעל אבקסיס למירי רגב, כי שרת התרבות לא הסכימה שאבקסיס תלבש משהו מעל. אבקסיס החליטה להנחות עם שָל (עליונית) על השמלה. השרה ראתה את זה בגנרלית והודיעה שזה לא יפה, עברה לפסים רשמיים ואמרה כי 'השמלה לא מאושרת' ואחרי שאבקסיס אמרה 'אם השמלה הולכת, גם אני הולכת', הצליחו לפייס את השניים", סיפר טל והוסיף: "רגב הציעה לה ללבוש גופיה טרמית ולא אהבה שהיא מתערבת לה, ובסוף היא עלתה בלי השָל". אביעד התערב בשלב זה ואמר: "בשלב מסוים היא לבשה משהו מעל זה, שהיה נראה לא טוב. אם קר, אז קר, תלבשי משהו, הכל טוב. כמה רע יכולה להיראות יעל אבקסיס בכל מקרה"?
ברמן היה תקיף והמשיך: "זאת חוצפה שהשרה מתערבת במה ילבשו המנחים, מה זה צריך להיות? זאת לא הבת מצווה של הבת שלך, שאת קוראת לה לסיבוב בקניון ואומרת לה אם זה יפה או לא".

"חשבתם שחגגתם למדינה? טעיתם. הם חגגו, רק עברתם ליד"

השניים המשיכו לנסות ולהבין איך חגיגות ה-70 הפכו להיות כל כך פוליטיות, כשאביעד הוסיף בתגובה לטל: "אבל זאת כן הבת מצווה של הבת שלה, זה מהרגע הראשון היה שלה, זה היה לגמרי עליה ועל ביבי, זה מהרגע הראשון היה שלה, ולא של אף אחד אחר. כל מי שחושב שהוא חגג 70 למדינה בסופ"ש , הם חגגו, אתם הוזמנתם במקרה, אולי עברתם ליד איזו במת בידור. זה לא של אף אחד אחר מלבדם".
לאחר מכן שיגר קיסוס עקיצה גם לעברה של השחקנית והמגישה: "אני עם יעל אבקסיס שאיימה לא להופיע, אבל לא יכולתי שלא לחשוב, שאולי נוכחותו של זאב רווח, שהתפרסמו עליו דברים חמורים יום לפני, לא שכנעו את יעל אבקסיס ללכת, אז כמעט ההתערבות של מירי רגב גרמה לה לעשות את זה? אולי עקרונות בנוגע לסיפורים שכאלה לא מספיק חזקים, אבל לגבי שָל זה בסדר. הזדהות עם נשים ואמירה חברתית גדולה, לעומת הזדהות עם של, או חוסר הזדהות עם שָל. 
ברמן סיכם לבסוף והוסיף: "מה זה 'שימי גופיה טרמית?' זאת שמלה עדינה, את לא מתעסקת עם משהו כזה. אני גולש סקי עם גופיית טרמית, זה לא דבר יפה. אולי שתעלה גם עם איזה פליז, או דובון טוב. חבל שלא עלתה עם השמלה של ויוי בלאיש, ויחד עם חמצוואר שכולל את שם החברה המפרסמת עליו. אתה לא יכול לשים גופייה טרמית מתחת לדבר כזה", סיכמו השניים וסיימו: "אין לזה קשר לסטייל, זה חימום. חבל, אולי תנור ספירלה וחם צוואר היו פותרים את העניינים, יכול להיות שהם היו עושים טוסטים על התנור. אבקסיס בטח אמרה לקושמרו לשים עין על הטוסט שנמצא על התנור'".