יממה לאחר שידורה של הסדרה החדשה של רביב דרוקר "הקברניטים", שעוסקת בהשפעתם של המנהיגים הגדולים של מדינת ישראל לאורך כל 70 שנות קיומה, סיפר היום (שלישי) ד"ר אורי מילשטיין, מומחה להיסטוריה צבאית, בשיחה עם אראל סג"ל ב-103FM, על תפקודו של הרמטכ"ל דאז יצחק רבין במהלך מלחמת ששת הימים. 

ההיסטוריון הצבאי אישר כי כבר בשנת 1974 חשף עזר ויצמן כי בעת מלחמת ששת הימים, יצחק רבין, שהיה אז הרמטכ"ל, לא תפקד. את הטענה, שאומנם אין לה הוכחה ודאית, מילשטיין אישר והוסיף כי במהלך כל מלחמת ששת הימים רבין עבר התמוטטות נפשית ועצבית שהובילה לחוסר תפקוד מוחלט מצדו ואף לאשפוז.



רבין עם לוי אשכול ודוד אלעזר. צילום: במחנה
רבין עם לוי אשכול ודוד אלעזר. צילום: במחנה

כשנשאל בשיחה אילו הוכחות יש לו, ענה מילשטיין כי יש בידו עדות מפיו של חיים בר לב שאמר לו במילותיו שרבין "לא ישב על הסוס במהלך המלחמה". כמו כן, לפי ההיסטוריון, "כשבודקים מי ניהל את העניינים באותה מלחמה מגלים שחיים בר לב צדק". רבין, לטענת מילשטיין "לא עשה דבר, מלבד להגיע במסוק לירושלים ולהיכנס לכותל. זאת התרומה היחידה שלו למלחמה". 
עוד אמר מילשטיין כי "כאשר הייתי בקשר קרוב למרים אשכול, היא הראתה לי יומן של לוי אשכול, שהיה ראש הממשלה בתקופת המלחמה, בו נכתב כיצד רבין התנגד באופן נחרץ לתקיפה אווירית, וכאשר יכל עזר ויצמן לתקוף עם חיל האוויר הוא עשה זאת כאשר רבין לא היה בתמונה ולא יכל לעצור בעדו". 
כשנשאל לסיום ההיסטוריון הצבאי מדוע יש לדון בנושא דווקא היום ולהרוס את תדמיתו של רבין השיב: "אנשים שלא רואים את הפגמים לא לומדים להפיק מהם לקחים. אילו הדברים לא היו נחשפים לא היינו רואים את הליקויים".
 

 

   



עריכת תוכן 103FM: איתמר